تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739932
شناسه : 3739932
تاریخ :
۱۶۰۰ مددجوی کمیته امداد زنجان توانمند می‌شوند اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: ۱۶۰۰ مددجوی کمیته امداد زنجان با ایجاد اشتغال توانمند می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله صالحی، صبح سه‌شنبه در نشست خبری در آستانه روز خبرنگار اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان از رویکردهای مهم این نهاد است و ۴ هزار و ۴۰۰ شغل برای خانواده‌های تحت حمایت با کمک بانک‌های عامل در سال گذشته ایجاد شد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار کمیته امداد رتبه یک تحقق اشغال و رتبه ۵ در جذب منابع را کسب کرد، ادامه داد: سال گذشته جشن توانمندسازی ۲ هزار خانواده را برگزار کردیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تصریح کرد: امسال هم برنامه داریم یک هزار و ۶۰۰ نفر را با ایجاد اشتغال و توانمندسازی به درآمد پایدار برسانیم و از چرخه حمایت خارج کنیم.

وی یادآور شد: یک هزار و ۳۷۷ نفر را با رویکرد پرورشی و تربیتی در قالب برنامه شوق زیارت و اوقات فراغت به سفرهای زیارتی اعزام کردیم و امسال ۳۲۰ نفر را در تابستان از برنامه‌های اردویی بهره‌مند خواهیم کرد.

صالحی به بهره‌برداری از کلینیک مشاوره رز اشاره کرد و گفت: این مرکز ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم جامعه را بر عهده دارد و امیدواریم به اهداف تعیین شده دست یابد.

وی با بیان اینکه استان زنجان رتبه یک را در سرانه دریافتی ایتام به دست آورده است، عنوان کرد: در حال حاضر میانگین سرانه ایتام ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است و قصد داریم تا پایان سال به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خاطرنشان کرد: میانگین سرانه فرزندان محسنین در کشور ۶۵۰ هزار تومان و استان یک میلیون و ۵۶ هزار تومان است.

وی تعداد حامیان جذب شده را ۴ هزار نفر برشمرد و افزود: با اجرای پویش‌های مختلف تا پایان سال ۸ هزار حامی جدید برای فرزندان ایتام و محسنین جذب خواهد شد.

صالحی یادآور شد: در حوزه ترویجی و فرهنگ‌سازی در حوزه نماز فعالیت‌های مختلفی انجام شده و رتبه اول در ارزیابی حجاب و عفاف را کسب کردیم‌.

وی از افزایش ۳۵ درصدی اعتبارات کمیته امداد در بخش‌های مختلف افزایش خبر داد و گفت: امسال زمینه اشتغال ۸۰۰ زن سرپرست خانوار فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تصریح کرد: ۵۱ خیر در خارج از کشور داریم و نزدیک به ۳۰۰ فرزند را تحت حمایت دارند و بنا داریم شبکه‌سازی در این حوزه را توسعه دهیم.