تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3739910
شناسه : 3739910
تاریخ :
استقرار ۴۰ شرکت و اشتغال ۶۰۰ نفر در پژوهشگاه مهندسی ژنتیک اقتصاد ایران: رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: حدود ۴۰ شرکت دانش‌بنیان زیست‌فناوری در این ساختمان جدید مستقر شده اند و برای بیش از ۶۰۰ فناور این حوزه به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر جواد محمدی درنشستی با اعضای هیات رئیسه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: امروزه در تمام دنیا بستر اشتغال در بطن نوآوری‌ها است و فناوری‌های نوین برای بهبود امور و زندگی بشر ایجاد شده اند و علم بیوتکنولوژی و ژنتیک همگام با صنعت در حال هموار کردن مسیر زندگی انسان‌ها است.

وی با اشاره به پیشرفت این علوم در ژنتیک و زیست فناوری و وظیفه ذاتی و سازمانی پژوهشگاه ژنتیک اظهار داشت: در دوسال اخیر این پژوهشگاه با همکاری بخش خصوصی ساختمان نیمه تمامی را که بیش از ربع قرن نیمه کاره بود ظرف مدت هفت ماه احیا کرد و فاز اول این ساختمان به بهره برداری رسید و حدود ۴۰ شرکت دانش‌بنیان زیست‌فناوری در این ساختمان مستقر شده اند و برای بیش از ۶۰۰ نفر فناور این حوزه به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

محمدی ادامه داد: فاز دوم این ساختمان هم با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در حال انجام است که انتظار داریم تا اسفند ماه سال جاری به پایان برسد و در این قسمت نیز برای هزار نفر فناور دیگر در حوزه زیست‌فناوری به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شود.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک به تعیین اولویت‌های پژوهشی در پژوهشگاه زیست‌فناوری پرداخت و گفت: اولویت‌های ما رفع مهم‌ترین نیازهای کشور بود. بنابراین به اعضای هیات علمی اعلام کردیم بر اساس تلفیق تقاضامحوری و عرضه‌محوری بر اساس اسناد بالادستی شامل برنامه هفتم توسعه، سند دانشگاه اسلامی و نقشه جامع علمی کشور همچنین سند زیست‌فناوری طرح‌های پژوهشی خود را تعریف کرده و اجرا کنند.