تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739895
شناسه : 3739895
تاریخ :
جشن ملی مهر سینمای ایران در مریوان برگزار می‌شود اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: جشن ملی سینمای ایران در مریوان برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی صبح سه شنبه در جلسه ویژه مهر سینمای ایران اظهار کرد: سومین جشن ملی مهر سینمای ایران به منظور تجلیل و قدردانی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های هنرمندان عرصه فیلم سازی استان کردستان در شهر مریوان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دومین جشن ملی سینمای ایران در شهر سقز برگزار شد، افزود: تمرکززدایی از برنامه‌های فرهنگی و هنری از مرکز استان و برگزاری آنها در شهرستان‌های مستعد از دلایل برگزاری این جشن در شهرستان‌ها است.

دریایی اعلام کرد: به دلیل تراکم برنامه‌ها در مرکز استان، در شهرستان‌ها با فراغت بهتری برنامه‌های فرهنگی و هنری برگزار و اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: تجلیل و قدردانی از فعالیت‌های سینماگران و بخش‌های مختلف فیلم‌سازی استان هدف اصلی جشن مهر سینمای کردستان است.

وی خاطر نشان کرد: به منظور انتخاب فیلم‌سازان فعال استان که در جشن یاد شده مورد تجلیل قرار می‌گیرند، این شورا متشکل از فیلم سازان سراسر استان با برگزاری نشیت‌های مختلف نقطه نظرات و پیشنهادات آنها خود را مطرح

وی تصریح کرد: شورایی متشکل از فیلم‌سازان که به مسائل و برنامه‌های این حوزه اشراف دارند در انتخاب بخشی از فیلم سازانی که قرار است در جشن مهر سینمای کردستان تجلیل شوند، تشکیل شده است.