تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739893
شناسه : 3739893
تاریخ :
فعالیت‌های غیرمجاز محدوده محوطه‌ها و بناهای تاریخی جلوگیری می‌شود اقتصاد ایران: رشت- معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: فعالیت‌های غیرمجاز محدوده محوطه‌ها و بناهای تاریخی جلوگیری می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدرضا امیری نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با عنایت به وجود آثار فراوان در نقاط مختلف استان گیلان بخصوص در مناطق پایکوهی و کوهستانی، استعلام از اداره کل و اخذ مجوز توسط دستگاه‌های اجرایی اجتناب ناپذیر می‌باشد.

معاون میراث فرهنگی گیلان با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط و مقررات در ابعاد مختلف بیان کرد: بر اساس قانون و بخش نامه معاون اول محترم رئیس جمهور استعلام از میراث فرهنگی ضروری بوده و علاوه بر آن در مناطق حساس نیز نظارت بر عملیات‌های عمرانی صورت می‌گیرد.

امیری نژاد برخورد به آثار احتمالی و تخریب آن در اثناء فعالیت‌های عمرانی را خسارتی جبران ناپذیر برشمرد و بیان کرد: پاسداری از میراث ارزشمند فرهنگی بر یکایک مردم و علاقمندان به فرهنگ کشور فرض است و در این راستا هر کوششی که به حفاظت از آثار تاریخی منجر شود قابل تقدیر و ستودنی است.

وی با بیان اینکه از فعالیت‌های غیرمجاز محدوده‌ی محوطه‌ها و بناهای تاریخی جلوگیری می‌شود، افزود: دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی پیش از آغاز هر گونه فعالیت نسبت به اخذ مجوزهای مرتبط اقدام کنند.