تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739861
شناسه : 3739861
تاریخ :
پروازهای فرودگاه بیرجند مجدد کاهش یافت اقتصاد ایران: بیرجند- مدیر روابط عمومی فرودگاه بیرجند گفت: طبق اعلام شرکت هواپیمایی پارس ایر پروازهای این شرکت از ۲۰ مردادماه تا اطلاع ثانوی به مقصد و مبدا فرودگاه بیرجند باطل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: قصه کنسلی پروازهای فرودگاه بیرجند مربوط به امروز و دیروز نیست. بارها و بارها در این زمینه گزارش توسط رسانه‌ها تهیه شده است اما این معضل همچنان باقی است.

امروز ۱۶ مرداد ماه نیز خبرهایی از کنسلی پروازها به گوش می‌رسد.

ایمان صدری مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان جنوبی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق اعلام شرکت هواپیمایی پارس ایر پروازهای این شرکت از ۲۰ مرداد ماه تا اطلاع ثانوی باطل کرده است.

صدری با اشاره به اینکه هواپیمایی پارس ایر در برنامه تابستانی تعداد ۴ پرواز در هفته در مسیر تهران-بیرجند-تهران برقرار کرد، گفت: در ابتدای خرداد ماه به دلیل کمبود ناوگان با کاهش دو پرواز در هفته، روزهای شنبه و چهارشنبه پروازهای مسیر یاد شده در حال انجام بود و طی نامه ارسالی به این اداره کل دو پرواز دیگر نیز تا اطلاع ثانوی ابطال شد.

صدری پیرامون علت ابطال پروازهای شرکت یاد شده بیان کرد: در نامه ارسالی شرکت پارس ایر «اقدامات نامتعارف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه هندلینگ» علت ابطال پروازها بیان شده است که با توجه به اینکه حوزه هندلینگ فرودگاهی در وظایف این اداره کل نیست پاسخگویی دقیق‌تر باید توسط مسئولین هواپیمایی جمهوری اسلامی یا هواپیمایی پارس ایر انجام شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی افزود: پیگیری در خصوص افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند توسط این اداره کل در حال انجام است و قول مساعد توسط یکی از شرکت‌های هواپیمایی جهت برقراری دو پرواز در طول هفته در مسیر تهران-بیرجند-تهران داده شده است.

صدری با تأکید بر اینکه پروازهای فرودگاه بیرجند از شروع برنامه تابستانی به صورت رفت و برگشت تعداد ۲۴ پرواز بوده که ۲۰ پرواز در مسیر تهران-بیرجند-تهران و ۴ پرواز در مسیر مشهد-بیرجند-مشهد قرار داشته است، یادآور شد: با کاهش پروازهای هواپیمایی‌های اروان، پارس ایر و ایران ایر به تعداد ۱۰ پرواز رفت و برگشت در هفته کاهش پیدا کرده یعنی ۸ پرواز در مسیر تهران-بیرجند-تهران و دو پرواز در مسیر مشهد-بیرجند-مشهد قرار دارد.