تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739859
شناسه : 3739859
تاریخ :
مراسم گرامیداشت سالگرد شهید حججی برگزار می‌شود اقتصاد ایران: اصفهان-مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید محسن حججی و بزرگداشت روز ملی شهدای مدافع حرم در حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) نجف‌آباد برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی و بزرگداشت روز ملی شهدای مدافع حرم در نجف‌آباد برگزار می‌شود.

این مراسم روز پنجشنبه ۱۸ مردادماه با اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) واقع در کمربندی شمالی نجف‌آباد برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام جوشقانیان است. در این مراسم همچنین مداح اهل‌بیت کربلایی مجتبی رمضانی به مرثیه‌خوانی و مسلم نبی به روایتگری و اجرای برنامه می‌پردازد.

محسن حججی ۲۱ تیر ۱۳۷۰ در نجف‌آباد متولد شد. وی پس از سپری کردن دوره تحصیلات مقدماتی و هنرستان، موفق به اخذ مدرک دیپلم از شاخه کار و دانش شد و نهایتاً دانش خود را تا مقطع کاردانی رشته «تکنولوژی کنترل» از مرکز آموزش علمی کاربردی علویجه ارتقا داد.

او که از پاسداران لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود، اولین بار قبل از محرم سال ۱۳۹۴ برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) داوطلبانه به سوریه رفت و به مدت ۴۵ روز در جبهه‌های حق علیه باطل جنگید. وی پس از بازگشت، مجدداً در تاریخ ۲۷ تیر سال ۱۳۹۶ به سوریه اعزام شد.

محسن حججیِ ۲۶ ساله در جریان حمله داعش به منطقه «التنف» در مرز کشورهای عراق و سوریه، ابتدا به اسارت گرفته شد و سپس دو روز بعد، یعنی در تاریخ ۱۸ مرداد همان سال، توسط نیروهای تروریستی تکفیری داعش با جدا شدن سر از بدن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۸ مرداد، سالروز شهادت شهید محسن حججی را به نام روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نام‌گذاری کرد تا به پاس این روز از فداکاری و رشادت‌های مدافعان حرم در دفاع از حرم آل‌الله و حمایت از مردم جنگ‌زده کشورهای عراق و سوریه قدردانی کنند.