تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739847
شناسه : 3739847
تاریخ :
سهم ۵۸ درصدی بخش عرب نشین عراق از کالاهای صادراتی استان کرمانشاه اقتصاد ایران: کرمانشاه- ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از سهم ۵۸ درصدی بخش عرب نشین عراق از کالاهای صادراتی استان کرمانشاه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال‌جاری یک میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۲۲۶ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به کشور عراق ارسال شده است که این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۲۴ درصدی داشته است.

وی افزود: از این میزان کالای صادراتی استان به کشور عراق، ۶۷۴ میلیون دلار آن به وزن ۱ میلیون و ۹۲ هزار و ۴۹۵ تن از طریق گمرکات خسروی و سومار به بخش عرب نشین این کشور صادر شده است که از حیث ارزش رشد ۴۰ درصدی داشت است.

عباس زاده سهم بخش عرب نشین کشور عراق از مجموع کالاهای صادراتی استان کرمانشاه در چهار ماهه نخست سال‌جاری را از لحاظ وزن ۴۹ درصدی و از لحاظ ارزش ۵۸ درصد عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه سهم بخش کردنشین کشور عراق از مجموع کالای صادراتی استان را مقدار ۴۸۸ میلیون و ۵۱۰ هزار دلار به وزن ۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادراتی از طریق گمرکات پرویزخان، شوشمی و شیخ صله به اقلیم کردستان عراق ارسال شده است که از حیث ارزش رشد ۸ درصدی داشته است.

عباس زاده سهم بخش کرد نشین کشور عراق از مجموع کالاهای صادراتی استان کرمانشاه در چهار ماهه نخست سال‌جاری را از لحاظ وزن ۵۱ درصد و از لحاظ ارزش ۴۲ درصد عنوان کرد.

وی عمده کالاهای صادراتی به هر دو بخش عربی و کردی کشور عراق را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و....عنوان نمود.