تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739846
شناسه : 3739846
تاریخ :
پیش‌بینی رگبار باران در نقاطی از هرمزگان/تردد در مسیل‌ها ممنوع اقتصاد ایران: بندرعباس-کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود شاهد بارندگی باران در برخی نقاط هرمزگان باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی حمزه نژاد در این خصوص اظهار کرد: امروز، احتمال وقوع رگبار پراکنده باران در برخی نقاط مستعد شرقی و مرکزی استان وجود دارد.

وی افزود: بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و ارتفاعات مرکزی، رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: در سواحل و جزایر نیز بروز گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

حمزه نژاد ادامه داد: آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس نیز با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی نسبتاً مواج است.

وی اضافه کرد: بیشینه سرعت باد در این نواحی به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک و نیم متر می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت گیرد؛ در این مدت با ماندگاری رطوبت نسبی منطقه، نوسان دمایی تغییرات چندانی ندارد.