تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3739834
شناسه : 3739834
تاریخ :
تقابل با رژیم اسرائیل را با ظرفیت کشور چین پیش ببریم اقتصاد ایران: رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان ایران، گفت: انتظار می‌رود در فضای تقابل با رژیم اسرائیل از ظرفیت کشور چین عضو ثابت شورای امنیت سازمان ملل است و با ایران روابطی دوستانه دارد، استفاده کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

جمشید ایرانی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با بهترین پاسخ ایران در برابر به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در خاک جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این اتفاق تمام معاهدات و حقوق بین‌الملل را نقض کرده است و ما می‌توانیم نگاه جدیدی داشته باشیم، رفتار کشور چین که مبتنی بر صلح پایدار جهانی بوده و سفیر چین در ایران اخیراً در نشست با خانه احزاب ایران این موضوع را اعلام کرد.

وی افزود: در همان جلسه مطابق قرابت‌های فرهنگی میان دو کشور ایران و چین که مبتنی بر آشتی است، اعلام کردیم این توانمندی وجود دارد تا میان اندیشمندان ایران و چین بر اساس قرابت‌های دیرینه فرهنگی تعامل داشته باشیم. کشور چین عربستان را که تقریباً در حال خروج از مدار بود و به سمت خشونت و تحریک رژیم صهیونیستی گرایش داشت، چین مجدد روابط بین ایران و عربستان را به رویکرد خوبی برگرداند.

رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان ایران همچنین به جلسه چهار گروه فعال مؤثر در فلسطین با چین اشاره کرد و گفت: طی یک جلسه‌ای چین بین گروه‌های فلسطینی صلح و سازش برقرار کرد. این‌ها نشان می‌دهد که اتفاق خوبی رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد در تقابل با رژیم صهیونیستی استفاده از ظرفیت کشور چین گزینه مناسبی است. با توجه به ارتباطات و تأثیرگذاری که چین در بین کشورهای منطقه دارد و یک عضو ثابت شورای امنیت سازمان ملل است نسبت به چهار عضو دیگر مستقل محسوب می‌شود چرا که دیگر اعضا به رژیم صهیونیستی گرایش دارند. می‌توان از ظرفیت آن استفاده کرد.

وی همچنین اظهار کرد: ما به عنوان جبهه اصلاح طلبان ایران درخواست داریم در مسیر همگرایی که با کشور چین داریم، رفتارهای وحشی گرایانه و نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی را پیگیری کنیم. در شرایطی که طرف مقابل ما رژیم صهیونیستی به دنبال تعارض است اگر ما به این سمت برویم، رفتار خشونت آمیز خود را در منطقه ادامه می‌دهد و این کار خود را توجیه می‌کند، همچنان برای کشورهایی نظیر لبنان و عراق که با ما اتحاد دارند ایجاد ناامنی می‌کند.

دبیرکل حزب فرزندان ایران عنوان کرد: در فضای تقابل با رژیم اسرائیل انتظار داریم که وزارت امور خارجه و آقای ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور همینطور شورای سیاست خارجی کشور، از ظرفیت کشور چین بهره ببرند. همین‌طور یک منبع جدید برخلاف نگاه سخت‌افزاری که رژیم غاصب صهیونیستی با متحدانش نظیر انگلیس و آمریکا آن را دنبال می‌کنند، داشته باشیم.