تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739805
شناسه : 3739805
تاریخ :
خبرنگار فرمانده میدان قبضه افکار عمومی است اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: خبرنگار فرمانده میدان قبضه افکار عمومی است و در جنگ نابرابر تبلیغاتی نقش بسیار مهمی را برای دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب ایفا می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی شامگاه دوشنبه در نشست تقدیر خبرنگاران مهر خراسان رضوی که به مناسبت روز خبرنگار در دفتر این خبرگزاری برگزار شد، اظهار کرد: رشد خبرگزاری مهر خراسان رضوی در سایه همت و تلاش خانم سعادتیان نیک، سرپرست خبرگزاری مهر استان و تمام همکاران شکل گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به اهمیت جایگاه رسانه و اثرگذاری آن اشاره کرد و گفت: در عصری حضور داریم که رسانه‌های غربی افکار عمومی را جهت دهی می‌کنند. جنگ روایت‌ها و رقابت هاست و جریان تبلیغاتی افکار عمومی را در قبضه خود قرار داده است.

وی خطاب به خبرنگاران ابراز کرد: شما اثرگذاری و نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنید و فعالیت شما اهل رسانه و خبر در این میدان به مثابه رزمنده ای در خط مقدم است.

صاحبقرانی اظهار کرد: امثال افرادی چون شهید صارمی باعث شد روایت درست به ذهن مردم برسد و در این راه به مقام رفیع شهادت نائل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: خبرنگارانی که در جنگ عزه شهید می‌شوند جایگاه والایی دارند چون روایتگر حقایق و جنایت‌های رژیم صهیونیستی هستند و شجاعت آنها باعث شد به این مقام ارزشمند نائل شوند.

وی اظهار کرد: هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی عین الاسد کار بزرگی بود چون ایران از خاک خود دشمن را موشک باران کرد، با وجود اینکه حرکت کم بی نظیری بود، اما آنگونه که باید رسانه‌ای نشد.

صاحبقرانی به اهمیت وعده صادق و قدرت نظامی ایران اشاره کرد و گفت: ایران بعد از شهادت اسماعیل هنیه نیز اعلام کرده انتقام خواهد گرفت و دشمن از این انتقام بسیار می ترسد و به استیصال افتاده است و این قدرت خبر و تبلیغات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: خبرنگار فرمانده میدان قبضه افکار عمومی است و در جنگ نابرابر تبلیغاتی نقش بسیار مهمی را برای دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب ایفا می‌کند.

پیام انقلاب را به گوش بشریت برسانیم

وی به اهمیت جهاد تبیین اشاره و خاطر نشان کرد: ما باید پیام انقلاب را به همه برسد، نه تنها موافقان بلکه به گوش مخالفان و معاندان نیز برسانیم. جامعه هدف در اولویت است، اما باید پیام انقلاب اسلامی به گوش تمام جهان رسیده شود و این مطالبه رهبر معظم انقلاب وظیفه من و شماست.

صاحبقرانی خاطر نشان کرد: در تشیع جنازه شهید رئیسی افراد بسیاری در پلاکاردهایی که همراه داشتند نوشته بودند حلالم کن، این مساله گویای این مهم است که نتوانستیم اتفاقاتی که انقلاب رقم زده است را به مردم برسانیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به جایگاه و اثرگذاری مطالبه گری که مساله مهم در بیانیه گام دوم است اشاره و ابراز کرد: ما می‌توانیم منشأ تحول و خط دهی به ظرفیت‌های ملی باشیم و مطالبه گری تکالیفی است بر دوش جوانان مؤمن انقلابی.

مطالبه گری باید ایجاد امید کند نه یاس

وی با خاطر نشان کردن اینکه مطالبه گری باید ایجاد امید کند نه ایجاد یاس، ابراز کرد: از طریق شبکه خبری باید مطالبات را ایجاد کنیم. مطالباتی که در شهرستان‌ها رصد می‌کنید باید استان و در سطح ملی ملی درگیر شود و منجر به رفع مشکل شود.

صاحبقرانی خاطر نشان کرد: مشهد به خاطر وجود مقدس امام رضا (ع) و حضور زائران میلیون ملی و بین المللی دارای ظرفیت‌های بسیاری است بر همین اساس باید موضوع زیارت مورد توجه جدی خبرگزاری مهر قرار گیرد.

طنزپردازی یکی از روش‌های مطالبه گری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به جایگاه خلق سوژه در تولیدات رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: در این حوزه، سوژه‌های فرهنگ ساز و پرداختن به اشخاص مشهوری که فرهنگ تولید می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است. به این مهم توجه کنید که فرهنگ تنها تبلیغ و منبر نیست؛ بلکه گاهی شخصی مبدا فرهنگ است. همانگونه که امام خمینی (ره) مبدا فرهنگ جدید بودند و خط جدید ایجاد کردند.

وی افزود: یکی از روش‌های مطالبه گری طنز پردازی است. این روشی جدید که تحول در اخبار است زمینه ساز جذب مخاطب و اثرگذاری هر چه بیشتر است.