تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3739801
شناسه : 3739801
تاریخ :
صادرات روغن پایه،برنامه آینده پالایشگاه بندرعباس اقتصاد ایران: مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس گفت: هم‌اکنون در کشور فقط روغن‌های پایه گروه یک تولید می‌شود، با اجرایی‌شدن طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس نه‌تنها قادر به تولید روغن پایه گروه ۲ و سه برای تأمین نیاز داخلی هستیم، بلکه می‌توانیم این محصول را صادر کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران از هرمزگان، احمد هاشمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پالایشگاه بندرعباس در حال حاضر پروژه ارتقای کیفی فرآورده‌های سنگین را در دست اقدام دارد که این پروژه، یک پروژه زیست محیطی است و با اجرای این طرح علاوه بر کمک به مسائل زیست محیطی، فراورده‌های سنگین پالایشگاه بندرعباس به فراورده‌های سبک‌تر با ارزش افزوده بالاتری تبدیل می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح ارتقا کیفی فراورده های سنگین، پیچیدگی در شرکت پالایش نفت بندرعباس از حدود ۵.۶ به بالای ۱۲.۶ خواهد رسید که قطعا این میزان با راه اندازی زنجیره های پایین دستی که در حال حاضر مطالعات و عقد قرار داد آن در حال انجام است طی چند سال آینده بالاتر نیز خواهد رفت.

هاشمی، یکی از پروژه های ارتقای کیفی فراورده های سنگین این پالایشگاه را تولید روغن پایه گروه ۲ و سه از نفت کوره دانست و تصریح کرد: پروژه تولید روغن‌های پایه گروه ۲ و سه، به‌عنوان یکی از طرح‌های راهبردی در این پالایشگاه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور فقط روغن‌های پایه گروه یک تولید می‌شود، بیان کرد: با اجرایی‌شدن طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس نه‌تنها قادر به تولید روغن پایه گروه ۲ و سه برای تأمین نیاز داخلی هستیم، بلکه می‌توانیم این محصول را صادر کنیم.

انتهای پیام/