تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3739799
شناسه : 3739799
تاریخ :
تیم امنیت ملی آمریکا: از زمان حمله ایران به اسرائیل اطلاعی نداریم اقتصاد ایران: علی‌رغم برخی گمانه‌زنی‌های مقامات ارشد آمریکا درباره زمان دقیق عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی، تیم امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی درباره این حمله ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزرای مهر، علی‌رغم برخی گمانه‌زنی‌های مقامات و رسانه‌های آمریکایی درباره زمان عملیات انتقامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، دو مقام آمریکایی در گفت‌وگو با «رویترز» اعلام کردند که تیم امنیت ملی دولت آمریکا به جو بایدن، رئیس‌جمهوری و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور اطلاع داده‌اند که «هنوز مشخص نیست که ایران و حمله چه زمانی به اسرائیل حمله می‌کنند و دامنه و شدت این حمله چگونه خواهد بود.»

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در سخنانی به موعد حمله ایران در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه به فلسطین اشغالی اشاره کرد.

پایگاه خبری الجزیره شامگاه دوشنبه گزارش داد که ترامپ در یک گفت‌وگوی اینترنتی مدعی شد که شنیده‌ام که «امشب ایران به اسرائیل حمله خواهد کرد.»

وی در ادامه افزود: «اگر اکنون رئیس جمهور بودم، هیچکس این جمله را بر زبان نمی‌آورد.» نامزد جمهوریخواهان ادامه داد که این اظهارات را از رسانه‌ها دریافت کرده‌ام و با وجود اینکه نامزد رسمی انتخابات ریاست جمهوری هستم، گزارشم از سمت منابع اطلاعاتی نیست.

در پی به ثانیه افتادن نفس‌های سران جنایتکار رژیم صهیونیستی از حمله قطعی ایران به اراضی اشغالی در پی ترورهای صورت‌گرفته از سوی این رژیم، وزارت دفاع آمریکا بیانیه جدید صادر کرد.

پایگاه خبری الحدث عربستان سعودی گزارش داد که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دوشنبه شب در واکنش به گمانه‌زنی‌های رسانه‌های خبری درباره احتمال حمله قریب الوقوع ایران به «اسرائیل» اعلام کرد که هیچ تحرکی از سمت ایران دال بر حمله در ساعات آینده دریافت نکردیم.

از سوی دیگر، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی درباره آخرین رایزنی‌ها برای کاهش تنش در منطقه در پی ترور تجاوز صهیونیست‌ها به بیروت و تهران و شهادت فواد شکر از فرماندهان مقاومت لبنان و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و اقدام تلافی جویانه ایران و حزب الله ضد تل آویو گفت: واشنگتن وضعیت منطقه غرب آسیا را زیر نظر دارد و افزایش دامنه تنش به نفع هیچ طرف نخواهد بود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»