تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739756
شناسه : 3739756
تاریخ :
توسعه کردستان نیازمند استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران است اقتصاد ایران: سنندج_استاندار کردستان گفت:توسعه استان نیازمند استفاده ازظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دراجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری شهری است وشهرداری‌ها نیز به این ظرفیت برای ایجاد درآمد پایدار توجه کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه دوشنبه در آئین رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری سنندج اظهار کرد: بهترین راهکار و راهبرد برای توسعه و پیشرفت بهره‌گیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه نیاز امروز شهرداری ایجاد درآمد پایدار است، افزود: تحقق این امر نیازمند جذب سرمایه‌گذار است.

استاندار کردستان از دستگاه‌ها خواست در راستای جلب سرمایه‌گذار در سنندج همکاری کنند تا مردم استان و این شهر بتوانند از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند.

زارعی کوشا شناسایی طرح‌های سرمایه‌گذاری در سنندج را اقدامی مؤثر خواند و بیان کرد: نیاز است برای هر کدام از این طرح‌ها یک پروپوزال تدوین شود تا در فرآیند جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه مشکلی پیش نیاید.

وی عنوان کرد: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری باید در خصوص تک تک پروژه‌های پیشنهادی اطلاعات جامع تهیه و در سایت بارگذاری کنید تا سرمایه‌گذار بدون نیاز به برگزاری جلسات چندین ساعته از این طریق به تمام اطلاعات پروژه‌ها دسترسی داشته باشد.

وی با بیان اینکه رونمایی این فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سوی شهرداری سنندج دریچه‌ای به سمت توسعه شهر خواهد بود، اعلام کرد: باید برای جذب سرمایه‌گذار تلاش شود.

استاندار کردستان خواستار اولویت‌بندی پروژه‌های سرمایه‌گذاری شد و گفت: خدمت به مردم و شهر سنندج با ایجاد درآمد پایدار محقق می‌شود که باید اولویت مدیریت شهری قرار گیرد.

زارعی کوشا تاکید کرد: باید مجوزها، تفاهم‌نامه‌ها و استعلامات اولیه اخذ و برای سرمایه‌گذاران آماده شود و شهرداری نباید منتظر پیشقدمی سرمایه‌گذاران شود

وی استفاده از ظرفیت مجموعه‌هایی همچون هولدینگ‌ها و بانک‌ها را برای سرمایه‌گذاری مؤثر خواند و ادامه داد: باید تمام دستگاه‌ها شهرداری را در دستیابی به درآمد پایدار همراهی کنند.