تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739661
شناسه : 3739661
تاریخ :
کنترل هوشمند ادارات اردبیل در مصرف برق اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: در روزهای گرم تابستان برای مصرف بهینه برق کنترل هوشمند ادارات و نهادهای مختلف جز برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قدیمی شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی مصرف بهینه برق در اردبیل، اظهار کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دما در کشور بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ مگاوات بر مصرف برق افزوده می‌شود که با توجه به شدت گرما در روزهای اخیر در مناطق مختلف ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش مصرف برق را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل در روزهای اخیر بر شدت گرما افزوده شده و انتظار می‌رود هم استانی‌ها در مصرف درست و بهینه برق همراهی لازم را داشته باشند.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ مدیریت مصرف برق بسیار ضروری به نظر می‌رسد و ما در کنار کنترل مصرف واحدهای خانگی با همراهی خود مردم، سعی می‌کنیم در ادارات نیز با بهره‌گیری از کنتورهای هوشمند مصرف برق را مورد رصد و پایش قرار دهیم.

قدیمی افزود: اداراتی که در ساعات اداری به ویژه ساعت ۱۰ تا ۱۲، ۳۰ درصد مصرف خود را کاهش نداده و در وقت غیر اداری نیز ۶۰ درصد تعدیل مصرف نداشته باشند، قطعاً به صورت اتوماتیک با قطعی برق روبه‌رو خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با کاستن از شدت گرما در نیمه دوم تابستان امیدواریم شرایط پایداری را در مصرف برق شاهد باشیم.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در روزهای آینده بر شدت گرما افزوده می‌شود اما از روز پنجشنبه با خنک شدن هوا امیدواریم از مصرف برق به ویژه بارهای سرمایشی کاسته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اما در این شرایط گرم تابستان تولیدکنندگان واحدهای صنعتی به شدت از قطعی برق مکرر در واحدهای تولیدی گله‌مند هستند و انتظار دارند تا به داد تولیدکنندگان و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی برسند.

در بازدیدی که خبرنگاران از واحدهای صنعتی شهرک شماره ۲ اردبیل داشتند، اکثر واحدهای تولیدی در خاموشی به سر برده و از این وضعیت ابراز نارضایتی کرده و درخواست مساعدت مسئولان را در سال مزین به «رونق تولید با مشارکت مردم» در افزایش ظرفیت تولید شدند.

عمده این سرمایه‌گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی با ابراز نارضایتی از روند نامناسب توسعه نیروگاه‌ها در دولت‌های گذشته، از دولتمردان چهاردهم خواستند تا نسبت به تأمین برق واحدهای صنعتی اقدام مؤثری را انجام داده و از تعطیلی واحدها و بیکار شدن افراد شاغل در این واحدها جلوگیری کنند.