تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3739649
شناسه : 3739649
تاریخ :
رایزنی تلفنی وزرای خارجه مصر و آمریکا با محوریت تنش‌های منطقه اقتصاد ایران: وزرای امور خارجه آمریکا و مصر در تماسی تلفنی تشدید تنش کنونی در منطقه در پی ترورهای صورت‌گرفته از سوی رژیم صهیونیستی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القاهره ۲۴، «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی به رایزنی در خصوص تحولات منطقه پرداختند.

«احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر در این خصوص اعلام کرد که عبدالعاطی در این تماس تلفنی، بلینکن را در جریان گفت‌وگوهای خود با وزرای خارجه کشورهای منطقه از جمله وزرای خارجه ایران و لبنان و همچنین تماس‌های خود با وزرای خارجه کشورهای اروپایی برای مهار تنش جاری در منطقه در پی ترورهای صورت‌گرفته از سوی رژیم صهیونیستی قرار داده است.

علاوه بر این وزیر امور خارجه مصر در این تماس تلفنی بر ضرورت خویشتن‌داری تمامی طرف‌ها برای جلوگیری از بی‌ثباتی منطقه تاکید نمود و از همتای آمریکایی خود خواست که برای توقف اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی و ورود جدی این رژیم به گفت‌وگوهای آتش‌بس به این رژیم فشار بیاورد.

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر قطر به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بر اساس گزارش الجزیره در این تماس تلفنی بلینکن و آل ثانی وضعیت نوار غزه و فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

از سوی دیگر آکسیوس واکنش احتمالی ایران و حزب‌الله لبنان به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از موضوعات مورد بحث در این گفت‌وگو مطرح کرد.