تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3739645
شناسه : 3739645
تاریخ :
لزوم ایستادگی مقابل موجود شرورِ عامل ایجاد بی ثباتی در منطقه اقتصاد ایران: به گفته باقری لازم است، در قبال موجود شروری که عامل ایجاد بی ثباتی در منطقه است، ایستاد و طبق حقوق بین‌المللی اقدام متقابل انجام داد تا طرف مقابل، امکان تشدید اقدامات متجاوزانه خود را در منطقه پیدا نکند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفتگوی تلفنی با "پیتر سیارتو" وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، پیرامون اهمیت حفظ ثبات و امنیت منطقه، محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه نقض قواعد حقوق بین الملل و حق مشروع جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود گفتگو و رایزنی کرد.

باقری تاکید کرد: اگر  کارنامه حملات صهیونیست ها به غزه را مرور کنید، مشاهده می کنید آنچه که هدف اسرائیلی ها بوده، عمدتا اماکن غیرنظامی، بیمارستان ها، خانه های مسکونی و کودکان و زنان و مردم بی دفاع است.  

سرپرست دستگاه دیپلماسی در این گفتگو اظهار داشت:  اقدامی که صهیونیست ها اخیرا انجام دادند، نقض امنیت و حاکمیت ملی ما و صلح و ثبات منطقه ای است و به همین جهت، اقدام آنها تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی نیز  به شمار می آید و لذا لازم است، در قبال موجود شروری که عامل ایجاد بی ثباتی در منطقه است، ایستاد و طبق حقوق بین المللی اقدام متقابل انجام داد تا طرف مقابل، امکان تشدید اقدامات متجاوزانه خود را در منطقه پیدا نکند.

پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان نیز ضمن اظهار تمایل و آمادگی جهت استمرار گفتگو بین دو کشور، اظهار داشت:  ما به شدت نگران آنچه نسبت به لبنان رخ می دهد و روند تشدید تنش که در منطقه در جریان است، هستیم.

وی تاکید کرد: جامعه جهانی می بایست هر اقدامی که می تواند انجام بدهد تا از هرگونه تشدید تنش و بحران جلوگیری نماید، چرا که این تنش ها را می توان تهدیدی علیه اروپا نیز به شمار آورد.

وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان ضمن ابراز خرسندی از این گفتگوی تلفنی، اظهار داشت: ما تحولات منطقه را دنبال می کنیم و امیدواریم شاهد تداوم رایزنی و مشورت نزدیک بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام/