تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3739612
شناسه : 3739612
تاریخ :
توصیه جدی یک روزنامه به پزشکیان درباره کابینه‌اش اقتصاد ایران: روزنامه جمهوری اسلامی از مسعود پزشکیان خواسته هرچه سریع‌تر کابینه را تشکیل دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: روزنامه جمهوری اسلامی از مسعود پزشکیان خواسته هرچه سریع‌تر کابینه را تشکیل دهد.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اشتباهات بزرگی که در کمیته‌های شورای راهبری دولت چهاردهم در زمینه مشخص کردن افراد پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌ها صورت گرفت، یکی از عوامل کُند شدن مسیر است. سهمیه دادن‌های اقلیتی، قومیتی و جنسیتی، با عدالت و شایسته‌گزینی در تضاد ذاتی هستند. علاوه بر این، فشارهای جناحی و حزبی و افراد دانه‌درشت نیز در کار کمیته موثر بوده و فهرست پیشنهادی را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

این روزنامه افزوده است: ملاحظات خودساخته‌ای از قبیل شکل دادن کابینه وفاق ملی نیز از دیگر عوامل تاخیر هستند. اگر در این مرحله، معیار اصلی فقط کارائی و سلامت نفس بود، اولاً کار به سرعت پیش می‌رفت، ثانیاً زمینه‌ای برای سهمیه ‌خواهی‌ها و طمع‌ورزی این و آن به وجود نمی‌آمد و ثالثاً با شایسته‌گزینی، وفاق ملی هم حاصل می‌شد. در چنین نقطه‌ای ایستادن، دِلِ شیر می‌خواهد که گویا موجود نیست.

جمهوری اسلامی تاکید کرده است: قطعاً آقای رئیس ‌جمهور از بعضی اقدامات در زمینه‌های امتیاز دادن‌ها، صدور مجوزها، جابه‌جائی‌ها اعم از موارد داخلی و خارجی، هزینه کردن‌های خارج از ضوابط قانونی و تصمیم‌سازی‌هائی که با سیاست‌های اعلام شده دولت چهاردهم منافات دارند، مطلع هستند. هرچند در شرایط کنونی نیز اگر آقای رئیس‌ جمهور بخواهد می‌تواند مانع این اقدامات شود ولی اینکه خبری از ممانعت نیست می‌تواند به این معنا باشد که ساختار لازم برای تصمیم‌گیری، اجرا و برخورد را در اختیار ندارد. ممانعت از این قبیل اقدامات نیازی به جنگ و دعوا ندارد، کافی است نهاد ریاست‌ جمهوری از اشراف اطلاعاتی کافی نسبت به سایر دستگاه‌ها برخوردار باشد و بموقع مانع اقدامات خلاف آنها شود. قطعاً اگر دولت جدید مستقر باشد، این اشراف به صورت کامل وجود خواهد داشت و به همین دلیل است که اصرار داریم آقای رئیس‌ جمهور هرچه زودتر برای شکل گرفتن کابینه اقدام نمایند.