تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739603
شناسه : 3739603
تاریخ :
تنش در شورای شهر اراک/ ‌انتخابات هیات رئیسه از رسمیت افتاد اقتصاد ایران: اراک- نشست علنی شورای شهر اراک با دستور کار انتخاب هیات رییسه سال چهارم به دلیل تنش و اعتراض از رسمیت خارج شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سومین نشست شورای اسلامی کلانشهر اراک که عصر دوشنبه با محوریت انتخاب رئیس، هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها از ساعت ۱۶ برگزار شد در ابتدای نشست، ۱۱ عضو شورای شهر اراک در صحن حضور یافتند که رئیس شورا درخواست تشکیل صحن رسمی به صورت غیر علنی را مطرح کرد که مورد موافقت سه نفر از اعضا قرار گرفت.

پس از مخالفت اکثریت اعضا با تشکیل نشست به صورت غیرعلنی، رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک (داوود قربانی) درخواست ۱۰ دقیقه تنفس داد تا یک نشست هم اندیشی و گفتمانی برای انتخاب رئیس و هیأت رئیسه برگزار شود که متأسفانه پس از خروج برخی از اعضای شهرداری، شورا و به ویژه خبرنگاران، نزاع و تنش میان برخی اعضا آغاز شد.

پس از نزدیک ۲ ساعت انتظار، در تماس تلفنی خبرنگار مهر با یکی از اعضای شورا مبنی بر اعتراض خبرنگاران جهت طولانی شدن ساعت نفس، اعلام شد که نشست امروز بی نتیجه است و به طور حتم به دلیل اختلاف نظر برخی از اعضا انتخابات برگزار نمی‌شود و از خبرنگاران عذرخواهی کردند.

پس از اعتراض خبرنگاران، مجدد اعضای شورای شهر از خبرنگاران درخواست کردند که در صحن حضور پیدا کنند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به دلیل تنش ایجاد شده گفت: اکنون در خصوص مباحث تخصصی میان اعضای شورا ابهام وجود دارد که روز شنبه هفته آتی، مباحث جمع بندی و در دوشنبه صحن رسمی و علنی در خصوص انتخاب هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

گفتنی است روزهای شنبه و یکشنبه (‌۲ روز گذشته) نیز نشست انتخاب رئیس، هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های شورای اسلامی کلانشهر اراک برگزار شد که علی چگینی در نخستین نشست به عنوان نامزد ریاست شورای اسلامی شهر اراک برای چهارمین سال از دوره ششم معرفی شد که با ترک جلسه پنج نفر از اعضای شورا از جمله علی محصولی، سید وحید میرنظامی، سیدرضا قریشی، محمد عسگری و حسن قربانی نشست از رسمیت خارج شد.

همچنین در دومین نشست (روز گذشته) به دلیل عدم حضور پنج عضو شورا، مجدد صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک لغو و به امروز موکول شده بود که برای سومین بار انتخابات به سرانجام نرسید.