تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739598
شناسه : 3739598
تاریخ :
عزیمت موکب‌های اردبیل برای خدمت‌رسانی به زائران اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در آستانه اربعین حسینی و آغاز ماه صفر عزیمت موکب‌های عزاداری استان اردبیل را شاهد هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته‌های ستاد اربعین حسینی در اردبیل، اظهار کرد: از امروز عزیمت موکب‌های استان اردبیل را برای استقرار در مسیر حرکت زائران شاهد هستیم که ۲ موکب در مسیر، ۶ موکب در مرزها مستقر شده و مابقی موکب‌ها نیز در داخل کشور عراق به زائران ارائه خدمات خواهند کرد.

وی تصریح کرد: برای ۲ موکب صدور مجوز قانونی در حال انجام است تا فعالیت آنها را برای اولین بار شاهد باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در این موکب‌ها علاوه بر ارائه خدمات تغذیه‌ای و تأمین نیازمندی‌های زائران، در حوزه بهداشتی و درمانی نیز خدماتی با همراهی گروه‌ها و اکیپ‌های امدادگر و بهداشت یاران انجام می‌شود.

باقلاچی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا زائران اربعین حسینی در مسیر حرکت خود در داخل کشور و مسیر زیارتی کربلای معلی به راحتی بتوانند سفر معنوی خود را انجام داده و از خدمات این موکب‌ها بهره‌مند شوند.

در این جلسه مدیر حج و زیارت استان نیز به ثبت‌نام ۱۳ هزار زائر در سامانه سماح اشاره کرد و ادامه داد: ۷۴ درصد ثبت‌نام‌شده‌ها آقا و ۲۶ درصد خانم هستند.

ابراهیم احدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد زائران مرز مهران را برای گذر خود انتخاب کردند و هشت درصد مرز خسروی و تنها ۲ درصد سایر مرزهای پیش‌بینی شده را برای گذر از مرز و تردد در مسیرهای زیارتی انتخاب کردند.

مدیر حج و زیارت استان اردبیل اضافه کرد: افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند از خدمات بیمه‌ای و ارزی بهره‌مند می‌شوند که قرار است از طریق بانک عامل تا ۲۰۰ هزار دینار پرداخت ارز انجام شود.