تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739587
شناسه : 3739587
تاریخ :
سرانه فضای ورزشی در دولت سیزدهم ۳ برابر افزایش یافت اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در دولت مردمی سیزدهم سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزی استان اردبیل سه برابر افزایش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در اردبیل، اظهار کرد: در کنار تکمیل سالن‌های ورزشی، تلاش کردیم تا زمین چمن مصنوعی و چندین استخر دانش‌آموزی را در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری برسانیم تا سرانه فضای آموزشی مدارس از ۲۱ سانتیمتر به بالای ۵۸ سانتیمتر برسد.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا این توسعه فضای ورزشی متوازن و در راستای محرومیت زدایی انجام شود تا ما بتوانیم برنامه‌های ورزشی و تندرستی دانش‌آموزان را در فضای واقعی اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرای مناسب طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل معلم فاقد رتبه نداریم و همه معلمان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

صفری افزود: رتبه بندی معلمان هم راستا با سایر استان‌ها و به صورت کمی و کیفی اجرا شد و ما شاهد ارتقای وضعیت معیشتی معلمان با اجرای طرح رتبه‌بندی هستیم.

وی به احیای طرح متوقف شده توزیع شیر رایگان بعد از گذشت ۱۲ سال اشاره کرد و ادامه داد: توزیع شیر رایگان در مدارس به صورت هفتگی انجام شده و با اولویت مناطق محروم و روستایی شاهد اجرای آن در سال تحصیلی جاری بودیم.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمرکز معلمان در مدارس خاص و شهری در دولت سیزدهم به حداقل رسید و ما معلمان را مکلف به تدریس در مدارس دولتی و حتی محروم روستایی کردیم تا از ظرفیت معلمان در همه مناطق استان استفاده شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان ثمره ساماندهی مناسب منابع انسانی را تقویت کیفی برنامه‌های آموزشی و قبولی در آزمون‌های سراسری عنوان کرد و گفت: شرایط بهتری را نیز در سال‌های آینده در این حوزه شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: تعداد اتاق‌های بهداشتی مدارس استان از ۲۲ اتاق به ۹۲ اتاق و تعداد هنرستان‌ها نیز از ۶ باب به ۱۰ باب افزایش یافته تا شاهد حضور دانش‌آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی باشیم.

صفری بیان کرد: در دولت سیزدهم ۷۳۰ مدرسه از سیستم گرمایشی استاندارد بهره‌مند شده و احیای اردوگاه‌ها و تقویت فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را نیز در مدارس شاهد بودیم.

وی از آغاز امتحانات تابستانی دانش‌آموزان خبر داد و یادآور شد: امتحانات جبرانی تابستانی پایه دوازدهم از امروز آغاز شد و این آزمون‌ها تأثیری در سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور نخواهد داشت.

صفری تصریح کرد: دانش‌آموزان این پایه برای افزایش معدل و کسب نمره بالاتر ضروری است از طریق ترمیم نمره و در آزمون خردادماه سال آینده شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل جایگاه استان را در برگزاری مطلوب آزمون‌ها و تصحیح اوراق یادآور شد و گفت: با برگزاری بیش از ۳۵ جلسه در خردادماه و تیرماه همکاران ما تلاش کردند تا امتحانات نهایی به صورت شایسته برگزار و تصحیح اوراق نیز در موعد مقرر انجام شد.