تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3739583
شناسه : 3739583
تاریخ :
جزئیات تازه از آتش‌سوزی شدید در مرز دوغارون اقتصاد ایران: فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی و رفت و آمد ناوگان حمل و نقل ایرانی و افغانستانی در گذرگاه رسمی دوغارون بعد از مهار آتش سوزی بعد از ظهر امروز به حالت عادی برگشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 ایرنا: فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی و رفت و آمد ناوگان حمل و نقل ایرانی و افغانستانی در گذرگاه رسمی دوغارون بعد از مهار آتش سوزی بعد از ظهر امروز به حالت عادی برگشته است.

مهدی شیردل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی گسترده با تلاش ۲ ساعته نیروهای آتش نشانی شهر تایباد، تربت جام و خواف به صورت کامل در محل جایگاه مخازن سوخت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مهار شده است.

وی ادامه داد: بعد از اطفای حریق در این منطقه اقتصادی نیروهای آتش نشانی در حال لکه گیری محل آتش سوزی هستند.

فرماندار تایباد بیان کرد: با خاموش شدن کامل آتش تمام فعالیت‌های اقتصادی در گمرک مرزی دوغارون، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بازارچه مرزی و پایانه مرزی دوغارون روال عادی خود را دارد.

وی افزود: از همان ساعت‌های اول وقوع این آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیروهای انتظامی، مرزبانی، ارتش، هلال احمر و اورژانس در محل حضور داشتند.

شیردل گفت: این حادثه به قسمت‌هایی از زیرساخت‌های مخازن سوخت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خسارت وارد کرده و چهار تانکر سوخت ایرانی و افغانستانی ۱۰۰ درصد از بین رفته است.

وی اضافه کرد: این آتش سوزی هیچ گونه خسارتی به زیرساخت‌ها و امکانات پیش بینی شده برای ورود زائرین افغانستانی که قصد سفر به کشور عراق و شرکت در عزاداری‌های پایانی ماه صفر را دارند، وارد نکرده است.

 حدود ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه بعد از ظهر امروز وقوع یک حادثه آتش سوزی در محل جایگاه سوخت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به نیروهای آتش نشانی و امدادی تایباد گزارش شد.

علت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

گمرک و پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد، ۲۵۰ کیلومتری مشهد و همجوار با کشور افغانستان یکی از پنج گمرک برتر کشور محسوب می‌شود. مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.