تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3739575
شناسه : 3739575
تاریخ :
رونمایی از ۳ کتاب و گرامیداشت یاد شهید آوینی در روز خبرنگار اقتصاد ایران: همزمان با روز خبرنگار، مراسم رونمایی از ۳ کتاب در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود؛ کتاب «آن شربت آب»، مجموعه ۳۳ روایت از شهید خلبان داریوش ندیمی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس فرهنگسرای رسانه برنامه های این فرهنگسرا به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار را تشریح کرد.

شکیبایی با اشاره به رسالت فرهنگسرای رسانه گفت: این فرهنگسرا براساس ماموریت محوله از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با توجه به پیشینه خود همواره تلاش کرده تا پایگاه تخصصی پرداخت به موضوعات رسانه‌ای و پاتوقی برای گردهمایی اهالی رسانه باشد. از این رو، روز خبرنگار و تجلیل از اهالی رسانه اهمیت ویژه‌ای برای فرهنگسرای رسانه داشته و تلاش می‌کند تا مناسبت روز خبرنگار وگرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، رویدادهای متنوعی برای اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تدارک ببیند.

وی ادامه داد: بدون شک یکی از رسانه‌های مهم و ماندگار، «کتاب» است؛ کتاب از نظر رسانه‌ای بیشترین و عمیق‌ترین اثرگذاری را داشته و از نظر پرداخت به سوژه‌های مختلف نیز بسیار جامع و کاربردی است. نکته قابل تأمل این است که جمعی از نویسندگان موفق کشور، روزگاری تجربه خبرنگاری داشتند و به دلیل قلم شیوا و رسای خود به عرصه نویسندگی ورود کردند. فرهنگسرای رسانه همزمان با روز خبرنگار، مراسم رونمایی از 3 کتاب، همایش "عدالت رسانه" ، تجلیل از خبرنگاران و تولید محصولات مجازی را در دستور کار دارد. این آثار محتوایی در حوزه رسانه یا اتفاقات مهم رسانه‌ای داشته و نویسنده این آثار نیز از اهالی رسانه و خبرنگاران هستند.

او با اشاره به رونمایی از جدیدترین کتاب یکی از خبرنگاران کشور گفت: کتاب «آن شربت آب» نوشته صادق وفایی از خبرنگاران نام آشنای کشور، یکی از آثاری است که همزمان با روز خبرنگار رونمایی خواهد شد. این کتاب مجموعه 33 روایت از شهید خلبان داریوش ندیمی است و نگاهی گذرا به زندگی این شهید والامقام هشت سال دفاع مقدس دارد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب "آن شربت آب" به تازگی توسط نشر 27 بعثت منتشر و روانه بازار شده و مراسم رونمایی از آن با حضور جمعی از خلبانان هشت سال دفاع مقدس، خانواده شهید ندیمی و همرزمان وی روز چهارشنبه 17 مردادماه از ساعت 16 الی 18 در فرهنگسرای رسانه برگزار خواهد شد.

رئیس فرهنگسرای رسانه ضمن اشاره به مراسم رونمایی از کتاب «مناقشه قره باغ، از آغاز تا پایان» نوشته محسن پاک آیین گفت: این کتاب پس از نگاه به اهمیت قفقاز جنوبی، ریشه‌های تاریخی مناقشه قره باغ را بازگو کرده و اثرات منطقه‌ای و بین‌المللی آن و دلایل ناکامی میانجی‌گران را  بررسی کرده است. این کتاب همچنین به نقش روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه در مناقشه قره باغ، تحرکات اسرائیل در منطقه پرداخته و با مروری بر نقش و مراضع آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اقدامات ایران در جنگ‌های اول و دوم قره باغ و همچنین کمک‌های تهران به باکو در طول مناقشه را بررسی می‌کند.

شکیبایی اضافه کرد: مراسم رونمایی از این کتاب که به تازگی توسط انتشارات فرهنگ سبز منتشر شده، روز چهارشنبه 17 مردادماه از ساعت 10 الی 12 در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. نویسنده این کتاب، صاحب نظران حوزه بین الملل و جمعی از اهالی فرهنگ و رسانه مهمان این برنامه خواهند بود.

به گفته رئیس فرهنگسرای رسانه، در این مراسم احمد اسماعیل تبار عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضایی و مدیر مسئول انتشارات فرهنگ سبز، سید عباس موسوی سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان و سیدعلی سقاییان سفیر سابق ایران در جمهوری ارمنستان حضور خواهند داشت. همچنین طی مراسمی از خبرنگاران مؤسسه خبری تحلیلی توانا تقدیر خواهد شد.

رئیس فرهنگسرای رسانه از برگزاری مراسمی به یاد شهید آوینی خبر داد و گفت: همزمان با روز خبرنگار، مراسمی برای گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی با عنوان "همایش عدالت و رسانه" با حضور امیر حسین ثابتی نماینده مجلس شورای اسلامی و مرتضی کار آموزیان رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در فرهنگسرای رسانه برگزار خواهد شد. به همین مناسبت، مراسم رونمایی از کتاب «مخاطب شناسی» نوشته الناز بیات در روز چهارشنبه 17 مرداد از ساعت 18 الی 20 در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب "مخاطب شناسی" تلاش کرده تا ضمن آشنایی با مفهوم و ماهیت مخاطب از منظرهای مختلف و جایگاه رسانه، انواع مخاطب را با توجه به نظریات مختلف در طول زمان مورد بررسی قرار دهد.

شکیبایی در پایان گفت: فرهنگسرای رسانه به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار قصد دارد طی مراسمی از جمعی از خبرنگاران تقدیر کند.

براساس این گزارش، تولیدات رسانه‌ای به مناسبت روز خبرنگار و دیدار با پیشکسوتان رسانه از جمله دیگر برنامه‌های این مرکز در سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار است.

انتهای پیام/