تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3739567
شناسه : 3739567
تاریخ :
سالانه ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار مسابقه در کشور برگزار می‌شود اقتصاد ایران: نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال کار مدیریت مسابقات و داوری در بازی های هیات فوتبال تهران را کار سختی ارزیابی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال در در مراسم تجلیل از داوران استان تهران در خصوص هویت بخشی به جامعه داوران گفت: جمع کردن هیأت استان تهران کار بسیار سختی است و چندین هیأت تابعه دارد و سالانه مسابقات بسیار زیادی در این استان برگزار می‌شود. در سال‌های گذشته این توفیق را داشتم که به هیأت‌های تابعه تهران سر بزنم اما به به دلیل محدودیت‌هایی که به لحاظ اعزام داور، زمین و امکانات در این شهرها وجود دارد مدیریت این هیأت‌ها و برگزاری مسابقات بسیار سخت است.

وی گفت: جمعیت داوری و صنف داوری محدودیت‌هایی به لحاظ قوانین و مقررات دارد. برای مثال اگر بازیکنی حتی یک کلمه به داور توهین کند داور نمی‌تواند پاسخگو باشد چون طبق مقررات و آئین نامه مسابقات، تنبیهاتی برای او در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: به نظرم در بحث فضای داوری عملکرد بسیار خوبی در کشور داشتیم و نخبه‌های زیادی در این حوزه معرفی شدند و این نخبه‌ها اگر در مسیری که قرار می‌گیرند بتوانند به موقع حق خود را از داوری بگیرند به موفقیت می رسند.

محمدنبی گفت: مدلی که در داوری ایران تعریف شده است با مدل‌هایی که در اروپا و کشورهای دیگر وجود دارد متفاوت است. برخی از داوران حتی از گذشته‌ها هم مطالباتی دارند. هرچند این مساله در سال‌های اخیر بهبود پیدا کرده است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تعداد مسابقات در سطح کشور بسیار زیاد است. ما ۳۲ استان داریم و سالانه ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار مسابقه در کشور برگزار می‌شود و بیشترین مسابقات در استان تهران برگزار می‌شود و مدیریت این مسابقات کار بسیار سختی است.