تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3739559
شناسه : 3739559
تاریخ :
۴۴ درصد اشتغال کشور در واحدهای کوچک صنعتی اقتصاد ایران: نائب رئیس اتاق تهران گفت: واحدهای کوچک صنعتی حدود ۴۴ درصد از اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صادقی نیارکی، نایب رئیس اتاق تهران در نشست فرصت و چالش‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به اهمیت و کارکرد صنایع کوچک و متوسط در توسعه اقتصاد ملی اشاره کرد و افزود: صنایع کوچک و متوسط با کارکردی که برایشان تعریف شده ما را به اهداف خود نمی‌رساند و نگاه دیگری باید در صنایع کوچک و متوسط حاکم باشد نه اینکه بنگاه‌های صنعتی را متناسب با جمعیت ۱۰ تا صد نفری مقایسه و بر اساس آن کوچک و متوسط قلمداد کنیم.

وی با بیان اینکه ملاک ما باید بازدهی و کیفیت محصولات تولیدی باشد گفت: در چند سال اخیر، بحث ادغام و جداسازی مجدد بنگاه‌های صنعتی کوچک مطرح شد که نشان دهنده این است تعریف درستی از فضای کسب و کار و کارکرد اقتصاد صنعتی هنوز شکل نگرفته است.

نایب رئیس اتاق تهران افزود: در حالی که طبق آمار حدود ۹۴ درصد بنگاه‌های اقتصادی موجود در کشور مربوط به بنگاه‌های کوچک و متوسط است حدود ۴۴ درصد اشتغال صنعتی کشور نیز مربوط به بنگاه‌های کوچک صنعتی است و سهم ارزش افزوده این بنگاه‌ها نیز حدود ۱۵ درصد است.

صادقی نیارکی گفت: با این شرایط باید تعریف دیگری از بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط صورت گیرد و متناسب با آن تجهیزات و امکانات در اختیارشان قرار دهیم.