تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3739506
شناسه : 3739506
تاریخ :
موضع گیری جدید بن حبتور درباره هنیه و تحولات منطقه اقتصاد ایران: نخست وزیر یمن در جریان شرکت در یک نشست فرهنگی در دانشگاه صنعا به تمجید از شهید هنیه پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سبا، عبدالعزیز صالح بن حبتور در جریان شرکت در یک نشست فرهنگی در دانشگاه صنعا با شعار «تنها نیستید»، جنگ کشورهای عربی و اسلامی با اسرائیلی را یک درگیری ازلی، تاریخی و دینی دانست.

وی گفت: هزینه‌هایی که ملت فلسطین در دهه‌های گذشته پرداخت کرده، باعث پیروزی موعود خواهد شد. این ملت با شجاعت خود نشان داد که فلسطین، مسئله حاشیه‌ای نیست.

بن حبتور با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان تحت عناوین مذهبی، تأکید کرد: دشمنان میلیاردها دلار خرج کردند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و این اقدام را با عناوینی مانند شیعه و سُنی انجام دادند. این در حالی است که مسلمانان دارای یک دین، یک کتاب، یک قبله و یک پیامبر هستند.

نخست وزیر یمن، رژیم صهیونیستی را عامل اصلی این تفرقه‌ها عنوان کرد و گفت: شهید مجاهد اسماعیل هنیه ثابت کرد مسلمانی است که هیچ اهمیتی به سُنی یا شیعه بودن نمی‌داد، بلکه از نظر وی، همه مسلمان بودند و باید در برابر دشمنان خود متحد می‌شدند.

بن حبتور انقلاب اسلامی ایران را مهمترین عامل حمایتی از فلسطین و ایران را حامی آرمان فلسطین دانست.

وی ضمن ابراز تأسف از خروج جنبش فتح از معادله مقاومت، تصریح کرد: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، با محبت با صهیونیستها برخورد می‌کند؛ به گونه‌ای که ظاهراً همه چیز را در اختیار صهیونیستها قرار داده است.