تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739499
شناسه : 3739499
تاریخ :
تصویب افزایش قیمت نان تا ۲۵ درصد نرخ فعلی اقتصاد ایران: بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: افزایش قیمت نان در برخی نانوایی‌ها تا ۲۵ درصد نرخ فعلی مصوب و بعد از تأیید وزارت کشور در استان اجرایی خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری عصر دوشنبه در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان که با محوریت آنالیز قیمت نان برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح قیمت نان تا سقف ۲۵ درصد نرخ فعلی در بیش از ۱۰ استان کشور در دستور کار است.

وی با بیان اینکه اصلاح قیمت نان از اواخر سال گذشته در دستور کار بود، گفت: قیمت کارشناسی نان بر اساس آنالیزها تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: این مهم در استان ما نیز بعد از تأیید وزارت کشور اجرا می‌شود.

جعفری ضمن تاکید بر آزمایش آرد با کیفیت شد، بیان کرد: این مهم باید با کمک دانشگاه علوم پزشکی و سازمان استاندارد در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: موضوع استفاده از آرد کامل در نانوایی‌ها باید توسط دانشگاه علوم پزشکی با جدیت دنبال شود چرا که دستگاه‌های نظارتی هم در این خصوص ناراضی بودند.

گفتنی است از تعداد ۸۰۰ نانوایی فعال در استان، تاکنون ۴۰ نانوایی متقاضی آرد کامل برای پخت نان هستند و در این جلسه کارخانه آرد یگانه برای تولید آرد کامل طی ۱۰ روز آینده اعلام آمادگی کرد.