تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739497
شناسه : 3739497
تاریخ :
اصفهان از دهه سوم مرداد خنک‌ می‌شود اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طبق پیش‌بینی هواشناسی از هفته آینده ( دهه سوم مردادماه) دمای اصفهان کاهش تدریجی خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امروز دمای ۱۵ شهرستان در استان اصفهان سه تا چهار درجه سلسیوس بالاتر از دمای نرمال گزارش شد، اظهار داشت: این شرایط تا پایان هفته جاری ادامه دارد و با شدت بیشتر روز چهارشنبه ۱۷ مرداد همه مناطق استان به ویژه شرق، مرکز و شمال استان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اثر ماندگاری توده هوای گرم حاره ای در استان اصفهان تا روز شنبه افزایش دما و تابش اشعه ماورای بنفش به خصوص در ساعت میانی روز تداوم خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: شاخص آلایندگی هوای اصفهان طی روز جاری به علت انتشار ازن به عنوان آلاینده ثانویه و خیزش گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش بادی در وضعیت ناسالم برای عموم افراد جامعه ثبت شد.

شیشه فروش گفت: هواشناسی پیش بینی کرده است از روز یکشنبه هفته آتی (۲۱ مرداد) به تدریج شاهد کاهش دما در استان باشیم.

وی ضمن قدردانی از مشترکان خانگی و ساکنان مناطق شهری و روستایی استان برای رعایت الگوی مصارف برق و آب، ابراز داشت: از تمامی مشترکان برق واحدهای تجاری و عمومی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پاساژها و مجتمع‌های تجاری در خواست می‌شود نسبت به رعایت کامل اصول صرفه جویی در مصارف برق با خاموش کردن سیستم‌های روشنایی، تابلوهای تبلیغاتی در روز و در پیک مصرف، تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی بین ۲۴ تا ۲۶ درجه اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصارف آب شرب طی روزهای پیش رو ضروری است.

شیشه فروش ادامه داد: با توجه به اطلاعیه کشوری در پی استقرار توده هوای گرم و اعلام کاهش ساعات اداری طی روز سه شنبه برای ادارات و نیز اطلاعیه مدیریت بحران استان مبنی بر تعطیلی مراکز و ادارات دولتی و بانک‌ها و بیمه‌ها طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، نیروهای امدادی در مراکز خدمات امدادی، فوریتی و اورژانسی در سطح استان به صورت تیم عملیاتی آماده ارائه خدمات درمانی و فوریتی مورد نیاز به مردم استان هستند.

شیشه فروش تاکید کرد: هموطنان برای حفظ سلامت خود اصول مراقبتی و بهداشتی را رعایت کنند که از جمله آنها خودداری از ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز و در معرض هوای گرم و آفتاب، انجام امور در ساعات اولیه صبح و نیز کاهش سفرهای غیر ضرور در ساعات پیک گرما و استفاده از لوازم حفاظت فردی در برابر تابش آفتاب و اشعه فرابنفش است.