تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739490
شناسه : 3739490
تاریخ :
تونل کبیرکوه در اربعین به‌صورت اضطراری زیر بار ترافیک می‌رود اقتصاد ایران: ایلام-استاندار ایلام گفت: تونل کبیرکوه در اربعین به‌صورت اضطراری زیر بار ترافیک می‌رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام عصر روز دوشنبه ۱۵ مردادماه در همایش موکب‌داران اربعین‌حسینی در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام گفت: مردم ایلام مردمی ولایت‌مدار و شهیدپرور هستند و سه هزار شهید والامقام سند افتخار و دل‌دادگی مردم استان ایلام به نظام است.

وی افزود: دهه محرم و اربعین تجلی‌گاه معرفت حسینی است و کنگره اربعین‌حسینی در این ایام بسیار باشکوه برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: امروز شاهد هستیم که همه موکب‌داران در این همایش وزین و باشکوه حضور دارند و با حضور خود آمادگی خود را برای خدمت صادقانه به زوار اعلام می‌کنند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام بیان داشت: مردم ایلام به شایستگی پرچم امام حسین (ع) را برافراشته کردند که این نشان از اربعینی بودن آنان است. مردم در انتخابات، بلوغ سیاسی و در اربعین خدمت خالصانه خود را به منصه ظهور رساندند.

وی اضافه کرد: تونل کبیرکوه در اربعین به‌صورت اضطراری زیر بار ترافیک می‌رود و فاز نخست سامانه گرمسیری آماده افتتاح و فاز دوم آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. از مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه سامانه گرمسیری، حدود ۷ هزار میلیارد تومان و برای تونل کبیرکوه در این دولت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اشاره به پروژه‌های استان، گفت: طی دو هفته اخیر، پروژه‌هایی از مصوبات سفر شهید رئیسی به ایلام، با ارزش بیش از ۵۴۹ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بهرام‌نیا افزود: طی دو هفته اخیر تا به امروز، استخر دانش‌آموزی ایلام با ۵۳ میلیارد تومان، مدرسه هوشمند و سبز ایوان با ۳۵ میلیارد تومان، سالن بین‌المللی فرودگاه ایلام با ۱۷۹ میلیارد تومان افتتاح، استخر مهران با ۳۲ میلیارد، تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهر ایوان با ۱۷۴ میلیارد تومان و درمانگاه تامین اجتماعی مهران با ۷۵ میلیارد تومان از پروژه‌هایی است که افتتاح شدند.

وی ادامه داد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی ملکشاهی، پروژه آب‌رسانی و تصفیه‌خانه شهرستان ملکشاهی و کارخانه کاغذ سنگی چرداول نیز در هفته دولت افتتاح خواهند شد.