تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739489
شناسه : 3739489
تاریخ :
کشت گل کاکتوس در ۲۰ هکتار از اراضی اردستان به منظور مصرف بهینه آب اقتصاد ایران: اصفهان -رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان گفت: کشت گل کاکتوس از نوع اپونتیا کمپرسا در برخی امامزادگان اردستان به منظور مصرف بهینه آب در فضای سبز بقاع متبرکه انجام شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مرتضی عزیزیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با اجرای نیات در بقاع متبرکه اردستان اظهار کرد: اوقاف اردستان دارای ۶۴۸ موقوفه است که ۲۵۰ عدد از آن جزو موقوفات مساجد است؛ بیشتر موقوفات اردستان در روستاها قرار داشته و املاک کشاورزی است.

وی افزود: اجرای نیت این موقوفات بیشتر در روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) و مقید به زمین و مکان در محرم و صفر می‌باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان با اشاره به سرمایه‌گذاری و ارزش افزوده ایجاد شده در بقاع متبرکه اردستان عنوان کرد: وقف می‌تواند یکی از مؤثرترین عوامل در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باشد و به عنوان بخش سوم اقتصاد غیردولتی، از محرک‌های اصلی بالندگی اقصادی و اجتماعی در جوامع اسلامی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اوقاف شهرستان اردستان در خصوص تقویت مردم‌سالاری و بخش غیردولتی، اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش اقتصادی با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای موقوفات کرده است.

عزیزیان با اشاره به کاشت گل کاکتوس در اردستان به منظور مصرف بهینه آب بیان کرد: در خصوص حفظ منابع آب زیرزمینی و سرمایه ملی و حیاتی کشور و همچنین استفاده بهینه از آب در فضای سبز بقاع متبرکه شهرستان اردستان، کشت گل کاکتوس از نوع اپونتیا کمپرسا در امامزادگان یعقوب، ابراهیم و اسحاق (ع) اردستان در بخش مهاباد انجام شده است.

وی افزود: این طرح در ۲۰ هکتار از اراضی در حال انجام است و هر هکتار به چهار هزار گل و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد که با همت هیأت امنا امامزادگان و سرمایه‌گذاران انجام شده است؛ در مجموع این طرح پنج میلیارد تومان هزینه دربر دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان در ارتباط با اقدامات انجام شده در بقاع متبرکه این شهرستان تصریح کرد: ساخت ضریح مطهر امامزاده عباسعلی (ع) روستای ماست‌بندی اردستان با طرح نمونه ضریح مطهر امام رضا (ع) به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان، از جمله اقدامات انجام شده در بقاع مطهر شهرستان است.

وی ادامه داد: ساخت مجتمع اداری و خدماتی امامزاده حیدر کهنگ (ع) آغاز شده که تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داشته و جهت تکمیل به هفت میلیارد تومان نیاز دارد.

عزیزیان افزود: تکمیل گچ‌کاری سالن امامزاده یحیی (ع) واقع در شهر زواره و ساخت چهار درب چوبی برای آن به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و همچنین تکمیل سرویس‌های بهداشتی این مکان به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان انجام گردیده است.

وی عنوان کرد: ساخت گلدسته‌های امامزاده میر سیدعلی (ع) در روستای قهساره اردستان و مفروش کردن آن با فرش و همچنین ساخت سرویس‌های بهداشتی در این مکان با هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان ادامه داد: ساخت امامزاده سیدعلی (ع) واقع در روستای مارچوبه اردستان به مساحت ۴۰۰ متر مربع، با هزینه ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شده که برای تکمیل به ۱۲ میلیارد تومان نیاز است؛ تکمیل قسمت جنوبی امامزاده اسماعیل (ع) نیز به مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اجرا شده است.

وی در ارتباط با تکمیل امامزادگان واقع در بخش مهاباد اردستان تصریح کرد: ساخت مجتمع مذهبی امامزاده یعقوب و ابراهیم (ع) در بخش مهاباد به مساحت یک هزار و ۴۶۰ متر مربع آغاز شده که جهت تکمیل به ۱۵ میلیارد تومان نیاز دارد؛ تاکنون بالغ‌بر دو میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است.

عزیزیان ادامه داد: سنگ‌کاری امامزاده اسحاق (ع) در بخش مهاباد و شروع عملیات تجهیز وسایل سرمایشی، گرمایشی و برق این مکان متبرکه به مبلغ پنج میلیارد تومان انجام شده است.

وی با اشاره به تأمین هزینه اقدامات انجام شده در بقاع متبرکه شهرستان اردستان گفت: بیشتر هزینه‌های عنوان شده در بقاع متبرکه توسط خیّران و مردم تأمین می‌شود.