تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739488
شناسه : 3739488
تاریخ :
میزان آلایندگی دو مجموعه ید استان کمتر از حد نرمال است اقتصاد ایران: گرگان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: براساس گزارش سازمان انرژی اتمی میزان آلایندگی دو مجموعه ید استان کمتر از حد نرمال است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

درویشعلی حسن زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان انرژی اتمی میزان آلایندگی دو مجموعه ید استان کمتر از حد نرمال است.

وی افزود: برای توسعه استان نباید نگاه‌های نقطه‌ای و منطقه‌ای داشت بلکه باید با همت بیشتر و در کنار هم به توسعه زنجیره‌های ارزش سرزمین برادری کمک کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با کمک دستگاه قضائی استان در حال رفع ابهامات برخی از مشکلات معادن استان به خصوص صنایع معدنی ید هستیم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون اقدامات خوبی در حوزه تجارت‌های خارجه استان صورت گرفته است، یادآور شد: نگاه راهبری ما توسعه صادرات تولیدات استان گلستان است که از ۶ تا ۸ شهریور در کشور ترکمنستان و با حضور صنایع وابسته کشاورزی استان صورت خواهد گرفت.

حسن زاده اظهار کرد: مرز اینچه برون به عنوان تنها گذرگاه مرزی استان و با دارا بودن مسیر ریلی بین المللی و راه زمینی دسترسی به کشور ترکمنستان را راحت کرده که از این مسیر می‌توان سریع‌تر صادرات انواع محصولات استان به خصوص در حوزه کشاورزی را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و عراق ۳ کشور مقصد صادراتی محصولات استان گلستان با بیشترین مقدار هستند.