تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3739485
شناسه : 3739485
تاریخ :
پایان روز نخست کشتی و دست خالی ایران/ بدبیاری شانس اول مدال طلا اقتصاد ایران: دهمین روز از سی و سومین دوره بازی های المپیک در شرایطی برای ورزش ایران به پایان رسید که دو ملی پوش کشتی فرنگی با شکست برابر حریفان خود نتوانستند شانس مدال طلا را زنده نگه دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، دهمین روز از سی و سومین دوره بازی‌های المپیک در شرایطی پشت سر گذاشته شد که شمارش معکوس برای مدال آوری ورزش ایران در هفته پایانی نیز آغاز شده است. هر چند که یکی از شانس های مدال طلای ایران در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی برابر حریفی قدرتمند و پرافتخار تن به شکست داد.

شکست میرزازاده در فینال بزرگ/ شانس مدال طلا برای برنز می جنگد

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد آدام کون از آمریکا گذشت و راهی مرحله بعد شد، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میخایین لوپز، دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا شد و باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد تا شانسش را برای کسب مدال برنز امتحان کند.

میرزازاده در المپیک توکیو نیز در همین مرحله به مصاف لوپز رفته بود که با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب حریف نامدارش شده بود، هرچند با راهیابی لوپز به فینال با پیروزی در مسابقات شانس مجدد به رده‌بندی رسیده بود، اما در دیدار رده‌بندی مغلوب رضا کایالپ از ترکیه شد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

پایان روز نخست کشتی و دست خالی ایران/دوملی‌پوش به شانس مجدد رفتند

محسن نژاد به حریف ژاپنی باخت

مهدی محسن‌نژاد دیگر نماینده کشورمان امروز و در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف عبدالکریم فرگات از الجزایر رفت و ۹ بر صفر حریف خود را شکست داد.

وی در مبارزه دوم با کنیچیرو فومیتا، نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال‌های طلا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۹)، نقره (۲۰۲۳) و برنز (۲۰۲۲) جهان از ژاپن مبارزه کرد و در همان وقت اول ۹ بر صفر شکست خورد و باید فردا در گروه شانس مجدد مبارزه کند.

پایان روز نخست کشتی و دست خالی ایران/دوملی‌پوش به شانس مجدد رفتند

استقبال پرشور تماشاگران

در فاصله زمانی کوتاه تا شروع مبارزه دو ملی پوش فرنگی کار کشورمان تماشاگران زیادی وارد سالن محل برگزاری مسابقات شده بودند. این تماشاگران که از ملیت‌های مختلف بودند با شور و هیجانی بیشتر از سایر رشته‌ها خود را به ورزشگاه رساندند و در طول مسیر نیز بر این موضوع تاکید داشتند.

پایان روز نخست کشتی و دست خالی ایران/دوملی‌پوش به شانس مجدد رفتند

سنگ تمام فرانسوی ها

با وجود این که استقبال زیادی از مسابقات کشتی فرنگی شد اما سالنی که برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته شده است ظرفیت زیادی ندارد و همین امر مشکلاتی را برای تماشاگران ایجاد کرد. با این حال فرانسوی ها که تعدادشان از همه بیشتر بود هنگام مسابقات زنان که نماینده کشورشان حضور داشت فضای سالن را تحت تاثیر قرار دادند و به شدت ملی پوش خود را تشویق کردند.