تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739463
شناسه : 3739463
تاریخ :
تامین زیرساخت‌های لازم برای زندگی عشایر استان تهران ضروری است اقتصاد ایران: تهران- استاندار تهران با اشاره به اینکه در خصوص عشایر باید دارای الگو و روش باشیم گفت: تامین زیرساخت‌های لازم برای زندگی عشایر استان تهران ضروری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، عصر دوشنبه در حاشیه جلسه شورای عشایر استان تهران که در محل استانداری و با حضور نمایندگان مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک، تهران و پاکدشت و برخی مدیران کل و فرمانداران شمیرانات و پردیس برگزار شد، با بیان اینکه عشایر از ذخایر انقلاب هستند و دلایل آن کاملاً متقن و روشن است، اظهار کرد: کسانی که با کمبود امکانات و سختی‌ها مسوولیت‌های بزرگی را برای تأمین نیازمندی‌ها بر عهده می‌گیرند جایگاه رفیعی دارند و باید به آنها توجه شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه عشایر دارای شرایط ویژه و خاص هستند، گفت: آنان فارغ از شرایط شهری و روستایی زندگی می‌کنند و متناسب با اقلیم و جغرافیا حضورشان باید مورد توجه قرار بگیرند.

فخاری با اشاره به اینکه زندگی عشایری تأمین کننده نیازمندی‌های عام اولیه غذایی مردم هستند، افزود: در مورد این قشر باید دارای الگو و روش باشیم و زیرساخت‌های لازم و مرتبط با حفظ محیط زیست اعم از عدم تخریب و چگونگی نگهداری محیط زیست را هم به عهده خود عشایر و گروه‌های مسؤول بگذاریم و هم اجازه ندهیم افرادی که مسؤولیت مدنی ندارند برای تفریح به حوزه عشایر بروند.

وی عنوان کرد: زیان تفریح افراد در محیط‌های عشایر این است که از اصول اساسی اولیه برای تأمین گوشت و لبنیات و سایر مشتقات محروم شویم.

استاندار تهران با تاکید بر پیشرفت ارتباطات در حوزه عشایر گفت: در این زمینه نیازمند اسباب و لوازمی هستیم که این ارتباطات توسعه یابند، همچنین ضروری است که محدوده‌ها عشایر را مشخص کنیم و اجازه ندهیم افراد غیر مسؤول در آن محدوده تردد داشته باشند.

فخاری بر فراهم آوری اقلام اولیه زندگی عشایر تاکید کرد و افزود: باید این اقلام به وفور و به موقع تأمین شوند.

استاندار تهران بر ضرورت تأمین تسهیلات لازم برای عشایر مثل وام عشایر نیز تاکید کرد و گفت: با تأمین تسهیلات عشایر می‌توانند از این مبالغ به عنوان سرمایه در گردش استفاده کنند و نیاز به دام، نهاده و علوفه را برطرف کنند.