تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3739460
شناسه : 3739460
تاریخ :
موفقیت در کار فرهنگی در گروی عملکرد هیئت‌هاست اقتصاد ایران: اگر در کشور هیئت‌ها کار خود را به درستی انجام دهند، در کار فرهنگی بسیار موفق خواهیم بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی، در نشست هم‌اندیشی داوران سومین مهرواره هوای نو که عصر امروز، دوشنبه 15 مردادماه، ‌برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس زنده نگه داشتن انقلاب وظیفه بوده و امروز بحث جهاد تبیین به عنوان بزرگترین رسالتی است که بر دوش هیئت‌ها است.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه حفظ و برگزاری جلسات مطلوب است، گفت: حتماً این جلسات می‌توانند مسائل بزرگ از جامعه اسلامی را در خصوص خانواده و جمعیت حل کنند.

باباخانی تصریح کرد: در حال حاضر فاصله زیادی تا نقطه مطلوب داریم و ظرفیت هیئت‌ها بیشتر از چیزی است که در حال حاضر در حال انجام است.

او ادامه داد: حلقه رسانه در این خصوص نقش مؤثری دارد چرا که دوستان رسانه ملی از جنس هیئت هستند.

 

 

در ادامه این نشست، ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو، با بیان اینکه هوای نو یک رویداد فرهنگی است و قرار بر این است که استمرار داشته باشد، اظهار داشت: نگاه ما نسبت به این مسئله بلند مدت است و تصور ما این است که نگاه هوای نو به آینده است، چرا که یکی از موتورهای پیشران انقلاب اسلامی هیئت است.

ملتجی خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانانی که در حال تشکیل دادن هیئت هستند، برای ما بسیار اهمیت دارند و به همین دلیل هوای نو نامگذاری شد. کار کردن در عرصه هیئت بسیار دشوار است و نیازمند جزئیات و دقت‌های فراوانی است و نمی‌توان به راحتی ورود کرد.

دبیر مهرواره هوای نو گفت: هوای نو قرار بود صنفی عمل کند اما به سمتی می‌رود که مستقل شود و به وسیله نهادهای مردمی ادامه‌دار شود. اگر در کشور هیأت‌ها کار خود را به درستی انجام دهند، در کار فرهنگی بسیار موفق خواهیم بود.

ملتجی با اشاره به اینکه باید مدل برگزاری هیئت را به کل دنیا ارائه بدهیم، افزود:  امسال قرار است هوای نو را وارد عرصه بین‌المللی کنیم اما قرار نیست شعاری باشد، به این معنا که در مرحله اول کشورهایی که شیعه دارند و بعد در هر جای دنیا که هیئت وجود دارد آن را احصا کنیم.

در بخش پایانی این مراسم احکام داوران سومین دوره مهرواره هوای نو توسط حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به افراد اهدا شد.

انتهای پیام/