تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739451
شناسه : 3739451
تاریخ :
طرح آبرسانی به ایوان با حضور وزیر کشور افتتاح شد اقتصاد ایران: ایلام-طرح آبرسانی به ایوان با حضور وزیر کشور افتتاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر دوشنبه طرح آبرسانی به شهرستان ایوان در آئینی با حضور وزیر کشور، استاندار ایلام، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و جمعی از مسئولان استان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام روز دوشنبه در این آئین گفت: هدف از اجرای این پروژه تأمین آب پایدار بلند مدت شرب و صنعت شهرهای ایوان، بخش زرنه و ۳۲ روستای مسیر و شهرک صنعتی تا افق ۱۴۲۵ است.

صادق علیمرادی با اشاره به مشخصات این پروژه افزود: بهسازی چشمه‌ها، ساخت سه ایستگاه پمپاژ، سه مخزن هزار مترمکعبی، ۳۲ کیلومتر خط انتقال خط انتقال با لوله فولادی ۳۵۰ و۴۵۰ میلیمتری، تصفیه خانه و سازه‌های جانبی، ساختمان‌های بهره برداری، اجرای خط برق اختصاصی و امکان تأمین برق اضطراری از طریق چهار دستگاه دیزل ژنراتور ۷۰۰ کیلو وات است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام اضافه کرد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه آبرسانی یک هزار و۷۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: منبع تأمین آب این پروژه از چشمه‌های روستای سیاهکل به میزان ۲۳۰ لیتر بر ثانیه (۷/۲ میلیون متر مکعب در سال) است.

در ادامه این مراسم حسن بهرام نیا استاندار ایلام ضمن تقدیر از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای استان در بهره برداری از این پروژه که از مطالبات به حق مردم شهرستان ایوان بود، گفت: این پروژه که مصوب دور اول سفر شهید جمهور بود با اعتباری بالغ بر ۱۷۴ میلیارد تومان توسط وزیر کشور افتتاح شد.