تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739430
شناسه : 3739430
تاریخ :
آتش سوزی در دوغارون مهار شد اقتصاد ایران: مشهد- آتش سوزی گسترده ای که ظهر امروز در مرز دوغارون آغاز شده بود پس از ۲ ساعت تلاش آتش نشانان مهار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ظهر دوشنبه چهار دستگاه خودروی ترانزیتی در محوطه گمرک مرزی دوغارون دچار حادثه آتش‌سوزی شد که بلافاصله نیروهای مردمی و آتش نشانان برای مهار آن دست به کار شدند.

علیرغم اینکه علت حادثه مشخص نبوده و در دست بررسی است، همان ابتدا حادثه تخلیه سایر کامیون‌ها از محوطه گمرک انجام شد تا حریق گسترده‌تر نشود و پس از ۲ ساعت تلاش آتش نشانان حریق مهار شد.

معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد در این خصوص گفت: ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه ظهر امروز سه تانکر ایرانی و یک تانکر افغانستانی به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون دچار حریق شدند.

محمدرضا رضایی افزود: آتش‌سوزی گسترده ناشی از تانکرهای سوخت در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون منجر به توقف ترددهای ناوگان حمل و نقل و تعطیلی گمرک، بازارچه مرزی و هرگونه فعالیت در این مرز شد.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از سرایت آتش به سایر نقاط، گمرک، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بازارچه مرزی و ناوگان حمل و نقل فعالیت خود را متوقف و کارکنان منطقه را ترک کردند، تصریح کرد: دود ناشی از این آتش سوزی تا شعاع ۱۸ کیلومتری تایباد قابل رویتبود که به منظور اطفا این حریق خودروهای آتش نشان از ایستگاه‌های هرات و تایباد به محل اعزام شدند.

معاون فرماندار تایباد با اشاره به اینکه پس از ۲ ساعت حریق مهار شد، بیان کرد: هم اینک نیروهای آتش نشانی در حال لکه‌گیری محل حادثه هستند، میزان خسارت وارده به تانکرهایی که دچار آتش‌سوزی شده بودند، ۱۰۰ درصد است و تا حدی هم به جایگاه سوخت‌گیری در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خسارت وارد شده است.