تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739428
شناسه : 3739428
تاریخ :
میزبانی زوار اباعبدالله‌الحسین(ع)افتخار بزرگی برای مردم ایلام است اقتصاد ایران: ایلام- وزیر کشور با اشاره به اینکه میزبانی زوار اباعبدالله‌الحسین (ع) افتخار بزرگی برای مردم ایلام است، گفت: خدمت به مردم بهترین مدال افتخار برای مدیران است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر دوشنبه در آئین افتتاح پروژه تصفیه‌خانه ایوان با اشاره به کنگره بزرگ اربعین، گفت: ایلام پایتخت خادمین زوار آبا عبدالله الحسین (ع) است و بیشترین تردد همواره در مرز مهران به ثبت می‌رسد.

وحیدی افزود: امنیت ما مرهون همه شهدا و شهید قاسم سلیمانی است که جان عزیز خود را برای آسایش و امنیت مردم فدا کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اسماعیل هنیه، گفت: یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم.

وزیر کشور با اشاره افتتاح پروژه تصفیه خانه ایوان به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان ایلام، یادآورشد: شهید رئیسی به استان شهیدپرور ایلام عنایت ویژه داشتند و در اختصاص اعتبارات به پروژه‌های اربعین اهتمام داشتند.

استاندار ایلام نیز در این آئین با قدردانی از همه دست‌اندرکاران این پروژه، گفت: افتتاح این پروژه از مطالبات مهم مردم ایوان است که بحمدالله امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

بهرام‌نیا افزود: این پروژه از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور بود که با همکاری و هم‌افزایی مدیران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: ایلام قطب اربعین و نگین فرهنگی کشور است و با نگاه ویژه شهید رئیسی رئیس‌جمهور شهید و وزیر محترم کشور زیرساخت‌ها در مقایسه با گذشته متحول شده است.

بهرام‌نیا با اشاره به دو پروژه سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه، گفت: از مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری حدود ۷ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شد و تونل کبیرکوه نیز در اربعین به‌صورت اضطراری زیر بار ترافیک می‌رود.

میزبانی زوار اباعبدالله‌الحسین(ع)افتخار بزرگی برای مردم ایلام است

هدف از اجرای این طرح تأمین آب پایدار و بلندمدت شرب و صنعت شهر ایوان و زرنه و ۳۲ روستای تابعه است.

بهسازی چشمه‌ها و ساخت سه ایستگاه پمپاژ، سه مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی، ۳۲ کیلومتر خط انتقال با لوله فولادی ۳۵۰ و ۴۵۰ میلیمتری، اجرای خط برق اضطراری و امکان تأمین برق اضطراری ازطریق چهار دستگاه دیزل ژنراتور از مشخصات طرح است که برای این طرح ۱۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است و منابع تأمین آب آن از چشمه‌های سیاهگل به میزان ۲۳۰ لیتر بر ثانیه است.