تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3739412
شناسه : 3739412
تاریخ :
آغاز به کار یازدهمین دوره آموزشی شعر جوان کشور اقتصاد ایران: یازدهمین دوره آموزشی شعر جوان کشور (آفتابگردان‌ها) با حضور اساتید و منتقدان ادبیات کشور از فردا سه شنبه ۱۶ مرداد در تهران آغاز می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، یازدهمین دوره آموزشی شعر جوان کشور (آفتابگردان‌ها) با حضور اساتید و منتقدان ادبیات کشور از فردا سه شنبه ۱۶ مرداد در تهران فعالیت خود را آغاز می‌کند.

نخستین اردوی آموزشی دوره یازدهم آفتابگردان‌ها با حضور ۸۳ شاعر جوان که پس از گذراندن دو مرحله ارزیابی آثار و مصاحبه، از استان‌های مختلف کشور به این دوره راه یافته‌اند، برگزار می‌شود. در این دوره آموزشی اساتیدی چون ناصر فیض، علی‌محمد مؤدب، مرتضی امیری اسفندقه، میلاد عرفان‌پور، محمدمهدی سیار، علی داودی، سید وحید سمنانی، مبین اردستانی، نغمه مستشارنظامی و افسانه غیاثوند به تدریس و نقد آثار شاعران می‌پردازند و شاعران دیگری چون یوسفعلی میرشکاک، علیرضا قزوه، زهیر توکلی، سعید حدادیان، سجاد سامانی، حسین زحمتکش، مجتبی حاذق و غیره نیز در شب شعرهایی که در طی برنامه‌های این اردو برگزار می‌شود حضور خواهند داشت.

دوره آموزشی «آفتابگردان‌ها» از سال ۱۳۸۹ توسط مؤسسه فرهنگی شهرستان ادب با هدف استعدادیابی و پرورش شاعران جوان کشور فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون بیش از ۱۳۰۰ شاعر توسط این دوره‌ها به جامعه ادبی کشور معرفی شده‌اند.

شاعران عضو این دوره به مدت یک سال، به صورت رایگان از سه اردوی آموزشی با حضور اساتید برجسته، نقد حضوری، مکتوب و تلفنی آثار خود و سیر مطالعاتی مفید آموزش شعر بهره‌مند خواهند شد.

یازدهمین دوره آموزشی «آفتابگردان ها» از فردا سه شنبه به مدت چهار روز از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای انقلاب اسلامی تهران برگزار می‌شود.