تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3739410
شناسه : 3739410
تاریخ :
پوشش زنده اتفاقات کشتی/ شانس مدال طلای ایران باخت/ برد محسن‌نژاد اقتصاد ایران: فینال زودرس رقابت سنگین وزن کشتی فرنگی سی و سومین دوره بازی‌های المپیک بین ملی‌پوش ایران و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران المپیک برگزار شد که در پایان یکی از شانس های طلای ایران شکست خورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، دهمین روز از سی و سومین دوره بازی‌های المپیک در شرایطی پشت سر گذاشته می‌شود که شمارش معکوس برای مدال آوری ورزش ایران در هفته پایانی نیز آغاز شده است.

شکست میرزازاده در فینال بزرگ/ شانس مدال طلا برای برنز می جنگد

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد آدام کون از آمریکا گذشت و راهی مرحله بعد شد، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میخایین لوپز، دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا شد و باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد تا شانسش را برای کسب مدال برنز امتحان کند.

میرزازاده در المپیک توکیو نیز در همین مرحله به مصاف لوپز رفته بود که با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب حریف نامدارش شده بود، هرچند با راهیابی لوپز به فینال با پیروزی در مسابقات شانس مجدد به رده‌بندی رسیده بود، اما در دیدار رده‌بندی مغلوب رضا کایالپ از ترکیه شد و به عنوان پنجمی بسنده کرد.

محسن نژاد با برد آغاز کرد

مهدی محسن‌نژاد دیگر نماینده کشورمان امروز و در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور دارند، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف عبدالکریم فرگات از الجزایر رفت و 9 بر صفر حریف خود را شکست داد و با برنده کشتی میان کوین آرماس رودریگوئز از کوبا و کنیچیرو فومیتا، نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال‌های طلا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۹)، نقره (۲۰۲۳) و برنز (۲۰۲۲) جهان از ژاپن مبارزه کند.

میرزازاده با برد شروع کرد

‌در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ آدام کون از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد به مصاف برنده میخاین لوپز دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا و لی از کره جنوبی می‌رود. او منتظر لوپز کوبایی است تا فینال بزرگ این وزن را در کشتی دوم برگزار کند.

پیروزی مقتدرانه لوپز در اولین مبارزه

حریف امین میرزازاده در کشتی دوم که به غول کوبایی معروف است، در اولین مبارزه خود حریفش را 7 بر صفر شکست داد و باید خود را برای مبارزه با ملی پوش ایران آماده کند.

استقبال پرشور تماشاگران

در فاصله زمانی کوتاه تا شروع مبارزه دو ملی پوش فرنگی کار کشورمان تماشاگران زیادی وارد سالن محل برگزاری مسابقات شده اند. این تماشاگران که از ملیت‌های مختلف هستند با شور و هیجانی بیشتر از سایر رشته‌ها خود را به ورزشگاه رساندند و در طول مسیر نیز بر این موضوع تاکید داشتند.

انتظار سالنی بزرگتر

با وجود این که استقبال زیادی از مسابقات کشتی فرنگی شده است اما سالنی که برای برگزاری این رویداد در نظر گرفته شده ظرفیت زیادی ندارد و همین امر مشکلاتی را برای تماشاگران ایجاد کرده است.