تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739407
شناسه : 3739407
تاریخ :
سلامت مردم اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی است اقتصاد ایران: رشت - رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به توسعه و تجهیز بیمارستان‌های استان به مجهزترین دستگاه‌های تشخیصی و پزشکی گفت: سلامت مردم اولویت اصلی این دانشگاه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی آشوبی ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا (س) با اشاره به حریق بیمارستان قائم رشت اظهار کرد: در جریان وقوع حریق بیمارستان قائم (عج) رشت پنج نوزاد ۶۰۰ گرمی تا یک کیلو و ۲۰۰ گرم از بیمارستان قائم (عج) به خوبی و بدون بروز مشکلی به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت انتقال یافتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در مساله حریق بیمارستان قائم (عج) رشت هیچ کم کاری از سوی این دانشگاه صورت نگرفت، گفت: طبق قانون باید در چنین حوادثی فوری بیماران را به محیط امن منتقل کنیم بر این اساس کمتر از ۲ ساعت ۱۲۷ بیمار به تعدادی از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی انتقال یافتند.

آشوبی با بیان اینکه بیمار عمل قلب باز بدون بروز حادثه از بیمارستان قائم (عج) به مراکز درمانی دیگر انتقال داده شدند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با وقوع حادثه فوری تیم‌هایی با حضور در صحنه و نیز آماده کردن تعدادی تحت در بیمارستان‌ها برای انتقال بیماران و تیم‌های حفاظتی، تیم روانشناسی و روانپزشکی هم برای ارتباط با خانواده‌ها تشکیل داد و تلفات و خسارات این حادثه را به حداقل رساند.

به گفته وی، پرونده قضائی در ارتباط با حریق بیمارستان قائم (عج) رشت تشکیل شد که مسیر قانونی خود را طی می‌کند، ما قضاوت کننده نیستیم و قاضی مربوطه پرونده را بررسی و نتیجه و مقصران آن را اعلام می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تعطیلی بیمارستان توتون‌کاران رشت و بیکاری نیروهای آن اضافه کرد: به دست اندرکاران این بیمارستان سه ماه برای رفع نواقص فرصت داده شده بود اما در این فرصت مقرر اقدامی صورت ندادند.

آشوبی با بیان اینکه سلامت مردم اولویت اصلی علوم پزشکی است، گفت: با تعطیلی بیمارستان توتون‌کاران رشت ۲ بار تهدید شدم اما تا زمانی که مسؤولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان را بر عهده دارم به وظایف قانونی خود عمل می‌کنم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۲۹۶ تخت درمانی اعم از عادی و ویژه راه اندازی شد، افزود: با بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی سایت لاکان و افزایش تخت در بیمارستان شهید بهشتی انزلی بیش از ۵۰۰ تخت درمانی اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی گیلان با بیان اینکه بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت یکی از مهمترین مطالبات نظام سلامت استان است، گفت: برای تحقق این مطالبه مهم به عنوان دستگاه بهره‌بردار از هیچ کوششی دریغ نکرده و پیگیری‌های ملی و استانی برای اتمام و افتتاح آن انجام شده است.

آشوبی با اشاره به توسعه و تجهیز بیمارستان‌های گیلان به مجهزترین دستگاه‌های تشخیصی و پزشکی بیان کرد: نصب و راه اندازی نخستین CT آنژیوگرافی و آنژیوگرافی در بیمارستان حشمت، MRI در شهرستان‌های تالش، لاهیجان، لنگرود، بیمارستان رازی، نصب و راه اندازی CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور، رادیوتراپی جدید در بیمارستان رازی، رادیولوژی دیجیتال منجیل، نصب و راه اندازی میکروسکوپ چشمی در بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان و بسیاری از موارد دیگر تنها بخشی از این اقدامات بوده است.