تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3739405
شناسه : 3739405
تاریخ :
مشخص شدن قرعه‌ تکواندوکاران ایران/ کیانی حریف علیزاده شد اقتصاد ایران: قرعه کشی رقابت‌های تکواندو در بازی‌های المپیک برگزار شد و چهار نماینده ایران در این دوره از بازی‌ها رقبای خود را شناختند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، رقابت‌های تکواندو در سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک از روز چهارشنبه 17 مرداد ماه در کاخ «گرند پله» شهر پاریس آغاز می‌شود. در این دوره از مسابقات 134 تکواندوکار از 60 کشور دنیا در چهار وزن مردان و چهار وزن زنان به رقابت خواهند پرداخت.

جلسه فنی و قرعه‌کشی این دوره از مسابقات عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد و تکواندوکاران حاضر در پاریس رقبای خود را شناختند. براساس برنامه اعلام شده چهارشنبه 17 مرداد ماه در روز نخست تکواندوکاران اوزان 49- کیلوگرم زنان و 58- کیلوگرم مردان به مصاف هم خواهند رفت که مبینا نعمت‌زاده نماینده ایران در وزن 49- کیلوگرم خواهد بود.

نعمت‌زاده در وزن 49- کیلوگرم که 17 تکواندوکار حضور دارند، در دور نخست به مصاف «تاو میشله» از لسوتو می‌رود. وی در صورت برتری به دیدار برنده مبارزه نمایندگان اسپانیا و اروگوئه خواهد رفت.

پنجشنبه 18 مرداد ماه در روز دوم مسابقات تکواندو، رقابت‌های اوزان 57- زنان و 68- کیلوگرم مردان برگزار خواهد شد که ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن 57- کیلوگرم در مبارزه نخست خود به دیدار «کیمیا علیزاده» از بلغارستان خواهد رفت. کیانی در صورت برتری باید با برنده مبارزه تکواندوکاران آمریکا و تونس پیکار کند. در این وزن 16 تکواندوکار به رقابت خواهند پرداخت.

براساس این گزارش، جمعه 19 مرداد ماه مهران برخورداری در وزن 80- کیلوگرم به دیدار رقبای خود می‌رود. مهران برخورداری در قسمت بالای جدول وزن 80- کیلوگرم ابتدا به مصاف «جسوربک جایسانوف» از ازبکستان می‌رود و در صورت برتری باید با یکی از تکواندوکاران قزاقستان، مالی یا ایتالیا مبارزه کند. نماینده ایتالیا «سیمونه آلیسو» نفر یک رنکینگ جهانی است. در این وزن 17 تکواندوکار مبارزه خواهند کرد. مسابقات وزن 67- کیلوگرم زنان نیز روز جمعه برگزار می‌شود.

شنبه 20 مرداد ماه هم در روز پایانی مسابقات تکواندو آرین سلیمی تکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم کشورمان کار خود را از پیکار با «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان آغاز می‌کند. سلیمی در صورت پیروزی در این مبارزه به مصاف برنده رقابت تکواندوکاران مکزیک و تیمور شرقی خواهد رفت. در این وزن هم 17 تکواندوکار حضور دارند. تکواندوکاران وزن 67+ کیلوگرم زنان هم در همین روز به روی «شیهاپ چانگ» خواهند رفت.

انتهای پیام/