تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3739376
شناسه : 3739376
تاریخ :
برای نخستین‌بار در ۶ ماه گذشته، قیمت بیت‌کوین لحظاتی به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط کرد اقتصاد ایران: پس‌ از اینکه بیت کوین سطح مهم ۶۰ هزار دلار را از دست داد، برای اولین‌بار در ۶ ماه اخیر حتی به زیر ۵۰ هزار دلار هم رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بازار رمزارزها در پی هراس از رکود جهانی که باعث فروش گسترده دارایی‌های ریسک‌پذیر شده است، با سقوطی سنگین مواجه شد.

طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، قیمت بیت کوین امروز بیش‌ از ۱۴ درصد سقوط کرد و به ۵۰,۷۵۹ دلار رسید که می‌توان آن را بدترین کاهش قیمتی از ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد و تیر ۱۴۰۱) تاکنون در نظر گرفت. قیمت پادشاه رمزارزها امروز برای مدتی کوتاه حتی به ۴۹٬۰۰۰ دلار هم رسید که کمترین ارزش آن در ۶ ماه گذشته به‌حساب می‌آید.

بیت‌ کوین از شنبه‌ی این هفته تاکنون تقریباً ۱۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است. دو هفته قبل و در ۲۰ جولای (۳۰ تیر ۱۴۰۳)، قیمت این رمزارز ۶۹,۹۸۲ دلار بود.

آنتونی ترنچف، هم‌بنیان‌گذار پلتفرم نکسو، درباره‌ی ریزش شدید قیمت بیت کوین گفت: «اگرچه ریزش‌های ۳۰ درصدی بسیار ترسناک به‌نظر می‌رسند، این اتفاقات در بازارهای صعودی عادی هستند و بازگشت بیت‌ کوین به بیش از ۵۰ هزار دلار نشانه‌ی مثبتی به‌حساب می‌آید. باید توجه کرد که در بازار پرنوسان و متلاطمی قرار داریم و زمانی‌که بیت‌ کوین بتواند میانگین متحرک ۲۰۰ روزه‌ی خود را پس بگیرد (درحدود ۶۱,۵۰۰ دلار)، می‌توان با اطمینان بیشتری درباره‌ی روند صعودی بازار صحبت کرد.» میانگین متحرک ۲۰۰ روزه معمولاً نشان‌دهنده‌ی بازار صعودی یا نزولی است،

هم‌زمان با ریزش بیت کوین، سهام شرکت‌های مرتبط با حوزه‌ی رمزارز در معاملات پیش‌ از بازار، ازجمله زیان‌ده‌ترین‌ها بودند. سهام کوین‌بیس ۱۸ درصد و سهام مایکرواستراتژی نزدیک به ۲۲ درصد سقوط کرد. درمقابل، سهام شرکت‌های ماینینگ نیز با ریزش‌های دو‌رقمی مواجه شدند.

مقالات مرتبط:
  • با سقوط آزاد بیت‌کوین و اتر، ۲۷۰ میلیارد دلار از ارزش بازار رمزارز کم شد
  • سقوط آزاد ۱۲ درصدی بورس ژاپن؛ بازارهای جهانی از اقتصاد آمریکا نگران‌اند

ماه آگوست (مرداد و شهریور) معمولاً ماه باثباتی برای دارایی‌های پرریسک به‌حساب می‌آید؛ اما قیمت بیت کوین از ابتدای این ماه تاکنون، حدود ۲۲ درصد کاهش یافته است. قیمت این رمزارز درحال‌حاضر کمتر از ۵۵ هزار دلار است؛ درحالی‌که در بیشتر ماه‌های سال جاری از این کانال قیمتی حمایت کرده بود.

به‌هرحال، بیت‌ کوین همچنان موفق شده است سود ۲۰ درصدی خود را از ابتدای سال تا این لحظه حفظ کند.

این مقاله حاوی توصیه‌ی اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری‌‌‌‌ای وجود دارد و فرد باید پس از مطالعه و تحقیق، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت آن را بر‌‌عهده بگیرد.