تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739375
شناسه : 3739375
تاریخ :
مسابقات کاراته قهرمانی کشور به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود اقتصاد ایران: کرمانشاه- مسوول برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری کاراته گفت: مسابقات کاراته قهرمانی کشور به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی بعد از ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی کشور، اظهار کرد: بیست و نهمین دوره این مسابقات در سبک «شوتوکان» و در ۲ بخش «کاتا» و «کومیته» در رده‌های سنی مختلف به میزبانی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از مسابقات در ۱۸ و ۱۹ مردادماه سال جاری در سالن شهید بهشتی ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری کاراته با اشاره به حضور ورزشکارانی از ۳۰ استان کشور در این دوره از مسابقات، تصریح کرد: همچنین یک تیم از کشور عراق برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده است.

قاسمی بیان کرد: حدود ۷۰۰ نفر از کاراته کاران در قالب ۳۰ تیم برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۰۰ کاراته کار در قالب ۱۰ تیم از کرمانشاه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ثبت نام جهت شرکت در این دوره از مسابقات تا یک روز قبل از برگزاری مسابقات در روز ۱۷ مردادماه ادامه دارد.

قاسمی به داوران بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری کاراته اشاره کرد و گفت: ۶۰ داور این دوره از مسابقات را داوری خواهند کرد که از این تعداد سه داور بین‌المللی و ۲ داور آسیایی هستند.

به گفته وی، نفرات برگزیده این دوره از مسابقات به مسابقات جهانی که سال آینده برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

مسئول برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات کشوری کاراته با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات ورزشی، تاکید کرد: هدف از برگزاری این مسابقات استعدادیابی رده‌های سنی پایین است تا با سرمایه گذاری بر روی این استعدادها جایگاه ورزشی استان و به طبع کشور را در سطح جهان ارتقا بدهیم.

قاسمی با بیان اینکه کرمانشاه دومین بار است که میزبان مسابقات کاراته قهرمانی کشور می‌شود، افزود: این استان جز استان‌های برتر در سبک شوتوکان است و هم اکنون ۱۵ مربی این سبک در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۲ مربی در سطح ملی مربی‌گری می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله ورزشکارانی از کرمانشاه در این سبک به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند، خاطر نشان کرد: کرمانشاه ۶ ملی پوش در رده‌های مختلف سنی این سبک دارد که به مسابقات جهانی اعزام شده‌اند.