تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3739362
شناسه : 3739362
تاریخ :
دستگیری بیش از ۱۵۰ نفر در جریان گسترش خشونت‌ها در انگلیس اقتصاد ایران: رسانه‌های انگلیسی از دستگیری بیش از ۱۵۰ نفر در جریان گسترش اعتراضات و خشونت‌ها در انگلیس خبر دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس شاو" در گزارشی از تداوم و گسترش اعتراضات در انگلیس بعد از یک حمله خونین با سلاح سرد خبر داده و نوشت: شب گذشته در شهر روترهام در شمال انگلیس، افراد نقابدار سعی کردند به هتلی حمله کنند که فکر می کردند پناهجویان در آن اقامت دارند. مهاجمان شیشه ها را شکستند و به افسران پلیس حمله کردند. حداقل یک افسر در جریان این درگیری ها مجروح شد.

به این ترتیب اعتراضات خشونت آمیز در بریتانیا برای پنجمین روز متوالی ادامه پیدا می کند. پلیس بیش از 150 نفر را در جریان این درگیری ها دستگیر کرد.

در تصاویر منتشر شده زنجیره‌ای از افسران پلیس را می توان مشاهده کرد که با سپرهای محافظ با پرتابه هایی از طرف معترضان می جنگند. تکه های چوب، صندلی، کپسول آتش نشانی و اشیاء دیگر به سمت ماموران پلیس پرواز می کردند. هلیکوپتر هم در این عملیات پلیس مشارکت کرد.

کی‌یر استارمر، نخست وزیر انگلیس این خشونت ها و ناآرامی ها را به شدت محکوم کرده و اعلام کرد: این اقدامات "اوباشگری افراطی راست" است، نه اعتراض. وی معترضان را تهدید کرده و گفت: هر کاری که ممکن است برای محاکمه این اراذل و اوباش انجام خواهد شد. استارمر همچنین مستقیماً به مظنونان و مغز متفکران پشت این شورش ها خطاب کرد: من به شما تضمین می‌دهم که از شرکت در این ناآرامی ها پشیمان خواهید شد، چه مستقیماً و چه کسانی که به صورت آنلاین این اقدامات را تحریک می‌کنند و حتی پس از آن فرار می‌کنند.

در آخر هفته در چندین شهر انگلیس شورش های خیابانی خشونت آمیزی رخ داد. در بسیاری از نقاط، گروه‌های راست‌گرای افراطی نبردهای سختی با پلیس داشتند. در بلفاست ایرلند شمالی نیز درگیری هایی رخ داد. ده ها افسر پلیس مجروح شدند.

ناآرامی های خشونت آمیز در بریتانیا پس از حمله با چاقو در ساوتپورت همچنان گسترش می یابد. برخی افراد روز یکشنبه به هتل تامورث که به عنوان محل اقامت پناهجویان استفاده می شد، حمله کردند. به گزارش اسکای نیوز، گروهی از مردم اشیایی را به سمت ساختمان پرتاب کردند.

" روز گذشته هم "کی‌یر استارمر"، نخست وزیر انگلیس با توجه به وقوع این ناآرامی ها با اعضای کابینه مشورت کرد. این مقام انگلیسی گفت که خدمات و نیروهای پلیس از حمایت کامل وی برای اقدام علیه معترضان و آشوبگران برخوردار هستند که به افسران پلیس حمله کرده و سعی در برانگیختن نفرت داشتند.

"ایوت کوپر"، وزیر کشور انگلیس هم معترضان را تهدید کرده و گفت قانون شکنان بهای سنگینی را خواهند پرداخت. وی افزود: خشونت جایی در خیابان های ما ندارد.

در برخی از شهرها مانند لیورپول، منچستر و بلکپول در شمال غربی انگلستان، به طور موقت به پلیس اختیارات گسترده داده شد تا شورشیان احتمالی را از منطقه شهر بیرون کند.

شورش های راستگرایان افراطی چند روزی است که در منطقه دولتی لندن و در دیگر مناطق ادامه دارد. این فراملی گرایان مقامات را به دروغگویی در مورد هویت مهاجم چاقوی ساوتپورت متهم کرده‌اند. پس از این جنایت خونین روز دوشنبه، شایعه‌ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه عامل این جنایت یک به زعم غربی ها اسلام گرای افراطی است. پلیس البته تاکید می کند که مظنون 17 ساله در بریتانیا به دنیا آمده است و پدر و مادرش اهل رواندا هستند.

بر اساس گزارش های منتشر شده گفته می شود این نوجوان سه دختر را با چاقو کشت و هشت کودک و دو بزرگسال دیگر را مجروح کرد که جان برخی از آنها در خطر است. وی در حال حاضر در بازداشت است.

این ناآرامی ها و آشوب ها - توسط بنیانگذار لیگ دفاع راستگرای انگلیسی دفاعی (EDL)، استفان یاکسلی لنون، ​​که نامش تامی رابینسون است، فراخوانده شد. از جمله در این اعتراضات شعارهای مهاجرستیزانه سر داده شد. وی چند روز پیش پس از عدم حضور در جلسه دادگاه در مورد یک پرونده افترا از کشور گریخت.

پس از ناآرامی های جدید توسط افراط گرایان راست، پلیس بریتانیا در حال آماده شدن برای شیوع و گسترش بیشتر خشونت ها است. انتظار می رود تظاهرات های دیگری نیز به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام/