تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3739360
شناسه : 3739360
تاریخ :
لاریجانی: کشف حجاب فعلی از دوره رضاخان هم قوی‌تر شده است اقتصاد ایران: رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: الان هم پروژه ترویج بی حجابی بسیار قوی تر از زمان رضا خان در حال انجام است، و نباید ساده لوحانه به این موضوع نگاه می کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فارس: رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: الان هم پروژه ترویج بی حجابی بسیار قوی تر از زمان رضا خان در حال انجام است، و نباید ساده لوحانه به این موضوع نگاه می کنیم.

محمد جواد لاریجانی:

ما در جمهوری اسلامی روزگار خیلی شیرین و پر هیجانی داریم و هر روز مسائلی جدیدی داریم که باید این‌ها را برای مردم تبیین کنیم.

اسلامی که متحجرانه آن را به کنج خانه برده بودند امروز در هر روزی که می‌گذرد از مسائل جدیدی پرده برداری می‌کند و اسلام عقلانیتی است که در موقعیت‌های مختلف خودش را شکوفا می‌کند.

در حقوق بشر ما روبرو شده ایم با آزادی بیان، اما قوانین در جمهوری اسلامی منبعث از فکر شرعی و نیاز و مصلحت هستند.

به عنوان مثال همین موضوع حجاب، مسئله حجاب مسئله دعوایی نیست، البته یک پیچیده‌گی‌های دارد و «بی‌حجابی» در زمان رضا خان یک پروژه انگلیسی بود.

الان هم پروژه ترویج «بی‌حجابی» بسیار قوی تر از زمان رضا خان در حال انجام است، و نباید ساده لوحانه به این موضوع نگاه می کنیم.

تا به حال در مسائل بین المللی حقوق بشری محور آزادی بوده است اما این خشونت است یک مسئله مبنایی در جوامع غربی و حقوق بشری است.