تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739333
شناسه : 3739333
تاریخ :
توده هوای گرم تا پایان هفته در اصفهان می‌ماند اقتصاد ایران: اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از ماندگاری توده هوای گرم و تداوم روند افزایشی دما تا پایان هفته خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کمینه دمای بیشتر مناطق استان طی ۲۴ ساعت پیش رو بین یک تا سه درجه افزایش دارد، اظهار داشت: کلان‌شهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات دمای ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر را تجربه می‌کند و کمینه دمای این شهر در خنک‌ترین ساعات شبانه روز به ۳۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، خور و بیابانک با ثبت دمای ۴۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۱۱ درجا سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان هستند.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به گذر امواج ناپایدار ضعیف از فراز استان در ساعات بعد از ظهر، خاطرنشان کرد: آسمان بیشتر مناطق اصفهان صاف و غبار محلی به دلیل فعالیت کانون‌های گردوغبار پدیده غالب است و عصرها افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.‌

به گفته وی، وزش باد به نسبت شدید تا شدید طی ساعات عصر و شب سبب خیزش گردوخاک به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان اصفهان و کاهش کیفیت هوا در این نقاط خواهد شد.