تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3739320
شناسه : 3739320
تاریخ :
۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید خریداری شد اقتصاد ایران: عصر خودرو- رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به راه‌اندازی ۱۴ پایگاه اورژانس بانوان در طول سه سال گذشته، گفت: توسعه این پایگاه‌ها در کلانشهرها و شهرهای مذهبی مانند مشهد مقدس، قم و شیراز است در دستور کار قرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از وزارت بهداشت، جعفر میعادفر اظهار داشت: هوشمندسازی اورژانس به کاهش خطاهای انسانی و اتخاذ بهترین تصمیم در زمان های بحران کمک زیادی کرده است. همچنین یکپارچه سازی مراکز پیام(دیسپچ) 115 در دستور قرار گرفت که با آزادسازی تعدادی نیروی انسانی، پایگاه‌های اورژانس بیشتری راه اندازی شد و توان عملیاتی اورژانس حدود 20 تا 25 درصد افزایش یافت.

99درصد خدمات اورژانس، هوشمند شده است

وی از توسعه خدمات هوشمند و زیرساخت های اورژانس به عنوان رویکرد این سازمان در دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم حدود 40 درصد خدمات اورژانس، هوشمند بود و اکنون 99 درصد خدمات اورژانس به صورت هوشمند ارائه می شود.

در آزمون استخدامی جدید وزارت بهداشت نیز برای جذب نیروهای اورژانس به ویژه اورژانس بانوان اقدام می‌شود

این مقام مسئول با اشاره به جذب سه هزار و 540 در سازمان اورژانس کشور در سال گذشته گفت: در آزمون استخدامی جدید وزارت بهداشت نیز برای جذب نیروهای اورژانس به ویژه اورژانس بانوان اقدام می‌کنیم. امسال حدود 400 دانشجوی دختر در رشته فوریت‌های پزشکی فارغ التحصیل می‌شوند و در راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس بانوان مشارکت خواهند داشت.

آمبولانس‌های فرسوده، بزرگترین چالش اورژانس

میعادفر بزرگترین چالش اورژانس کشور را فرسوده بودن ناوگان آمبولانس دانست و گفت: باید به هر شکلی شده آمبولانس‌های اورژانس نوسازی و نیروهای انسانی مورد نیاز تامین شود. در حال حاضر سه هزار آمبولانس فرسوده در کشور داریم که باید تقویت و نوسازی شوند.

وی به توسعه مناسب اورژانس هوایی در سالهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 54 پایگاه اورژانس هوایی در کشور فعال است که دو پایگاه دارای هواپیمای بال ثابت و 52 پایگاه دارای بالگرد اورژانس است. اورژانس هوایی در دنیا بسیار گران قیمت است اما ما بودجه مشخص نشان دار در بودجه سنواتی برای اورژانس هوایی نداریم که به این نکته باید توجه ویژه‌ای شود.

افزایش رضایتمندی مردم با موتورلانس‌ها

میعادفر از فعالیت 400 دستگاه موتورلانس فعال در سطح کلانشهرهای کشور خبر داد و افزود: در چندین کلانشهر و شهر بزرگ که ترافیک باعث اختلال در ماموریت‌های اورژانس می شود، مشکلاتی داشتیم که با استقرار و فعالیت موتورلانس های اورژانس، زمان رسیدن نیروهای اورژانس بر بالین بیماران و مصدومان به طور قابل توجهی کاهش و رضایتمندی مردم افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در 75 تا 80 درصد از ماموریت‌های اورژانس نیازی به انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی وجود ندارد، یادآور شد: با بکارگیری تیم‌های واکنش سریع در ایام مختلف و مناسبت‌ها، اورژانس دونده و یا موتورلانس‌های اورژانس در اینگونه ماموریت‌ها شاهد صرفه جویی در وقت و منابع هستیم.

مراحل نهایی خرید و توزیع 500 دستگاه آمبولانس جدید انجام شده و 230 دستگاه آمبولانس تا یکی دو هفته آینده وارد ناوگان اورژانس می‌شود

خرید 500 دستگاه آمبولانس جدید نهایی شد

میعادفر تصریح کرد: مراحل نهایی خرید و توزیع 500 دستگاه آمبولانس جدید انجام شده و 230 دستگاه آمبولانس تا یکی دو هفته آینده وارد ناوگان اورژانس می‌شود و تا پایان مهرماه امیدواریم سایر آمبولانس‌ها نیز ترخیص و توزیع شود. همچنین مناقصه خرید 800 دستگاه آمبولانس در حال انجام است. در برنامه هفتم توسعه و از امسال قرار است یک درصد از عوارض خودرو برای خرید آمبولانس اختصاص یابد.

وی با اشاره به نجات 404 مادر باردار در کشور توسط اورژانس هوایی در سال گذشته، تاکید کرد: ماموریت‌های اورژانس هوایی در دنیا گران قیمت است اما این خدمات به مستحق‌ترین افراد از مناطق صعب العبور مانند عشایر ارائه شد و افتخار می‌کنیم یک ماموریت با 150 میلیون تومان هزینه برای اورژانس در جهت نجات جان انسانها به ویژه مادران باردار انجام می شود.

میعادفر با اشاره به انجام 5 میلیون ماموریت سالانه اورژانس در کشور، گفت: حدود 4 میلیون ماموریت همکاران ما در مراجعه به منازل مردم است و همکاران پرستار ما در اورژانس، آموزش‌های لازم را برای نجات مددجویان در زمان طلایی دیده‌اند.