تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739267
شناسه : 3739267
تاریخ :
لزوم رفع علمی مشکلات فرونشست دشت قزوین اقتصاد ایران: قزوین- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به لزوم رفع علمی مشکلات فرونشست دشت قزوین گفت: ذخایر آب‌های زیرزمینی دشت قزوین که جان این دشت‌ها به آن وابسته بوده بسیار کاهش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار فرشاد پیله‌چی رئیس و جمعی از کارکنان جهاد دانشگاهی استان قزوین که به مناسبت سالروز تَأسیس این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در سوره حج می‌فرماید «وَجاهِدوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهادِه» یعنی (و در راه خدا جهاد کنید، و حقّ جهادش را ادا نمائید!).

وی تصریح کرد: خداوند عین این آیه را در خصوص تقوا نیز بیان می‌کند و در سوره آل‌عمران می‌فرماید «و در راه خدا جهاد کنید، و حقّ جهادش را ادا نمائید!»، یعنی (ای کسانی که ایمان آورده‌اید، آن گونه که شایسته است حق تقوا را به‌جای آورید).

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: جهاد فقط در جنگ نظامی نیست و امروز شما در خط مقدم جهاد علمی قرار دارید و دشمنانی دارید که از پیشرفت‌های علمی کشور ناراحت و عصبانی می‌شوند و همین که فهمیدن شما در جایی موفق شدید، ناراحت و خشمگین می‌شوند و از شکست‌های شما خوشحال می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: حق جهاد را ادا کنید یعنی بدانید مأمور چه کسی هستید؟ شما مأمور هرکسی نمی‌توانید باشید و شأن و شخصیت انسان به گونه‌ای است که فقط می‌خواهد مأمور خدا باشد و برای رضای خدا کار کند.

وی گفت: خدا می‌فرماید اگر می‌خواهید برای شما تضمین کنم موفقیت را، باید معلوم باشد شما کارمند من هستید و برای من کار می‌کنید، این در همه زمینه‌ها صدق می‌کند و اگر انسان با خدا پیوند برقرار کرد، جزو یاران خدا می‌شود و در نتیجه مورد حمایت و پشتیبانی خدا قرار می‌گیرد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خداوند آنجایی که فرمود حق جهاد را ادا کنید، در سوره عنکبوت بشارت داد «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِینَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنین»، (و آنها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است).

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: شما که در میدان هستید این آیات را بهتر درک می‌کنید، حاج قاسم سلیمانی در راه خدا جهاد می‌کند و بعد می‌بینیم خیلی راحت درب‌های ارتباط با کشورهای دیگر به رویش باز می‌شود. توفیقات دانشمندان ما نظیر شهید شهریاری، محصول تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، نماز شب و دعا بود.

وی اظهار کرد: اینکه امروز دانشمندان کشور ما مورد رصد دشمنانی چون رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، مشخص می‌شود که شما مسیر عزت و اقتدار کشور را به‌درستی پیش برده‌اید و همان عزتی که امام حسین (ع) برای آن قیام کرد را به‌خوبی دنبال کرده‌اید و آنها به‌خوبی به این معنا واقف هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اینکه ما برای خدا هستیم، خدا فرمود «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّة»، (در حقیقت خدا از مؤمنان جان و مالشان را به [بهای] اینکه بهشت برای آنان باشد خریده است).

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند می‌فرماید فکر مکنید اگر برای خدا کار کردید منافعتان را دور ریختید، بلکه برای خدا سرمایه‌گذاری کرده‌اید و خداوند نیز همیشه در سرمایه‌گذاری جانب طرف مقابلش را می‌گیرد چرا که می‌خواهد به انسان سود برساند.

وی عنوان کرد: خداوند می‌فرماید هر چیزی دنیایی باشد، از بین می‌رود اما هر چیزی که خدایی باشد، ماندگاری پیدا می‌کند و برای شما عزت، اقتدار، عظمت و آرامش درونی به همراه می‌آورد.

خدمات جهاد دانشگاهی در درمان ناباروری قابل تقدیر است

آیت‌الله عابدینی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به بحث فرزندآوری و جمعیت کشور خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا بحث فرزندآوری بیش از پیش موردتوجه و حمایت قرار گیرد چرا که اگر جمعیت کشور رو به پیری برود، آینده در حوزه‌های مختلف با مشکلات عدیده مواجه خواهیم شد، حقیقتاً خدمات جهاد دانشگاهی در درمان ناباروری قابل تقدیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به سقط‌جنین‌های غیرقانونی و با بیان اینکه سقط‌جنین از منکرهای امروز جامعه ماست، اظهار کرد: متأسفانه سالیانه شاهد سقط جنین‌های غیرقانونی بسیاری در کشور هستیم و باید همه پای کار بیاییم تا این روند اصلاح شود چرا که همین مسئله آسیب جدی برای رشد جمعیت به همراه داشته است.

وی با اشاره به لزوم رفع علمی مشکلات فرونشست دشت قزوین گفت: ذخایر آب‌های زیرزمینی دشت قزوین که جان این دشت‌ها به آن وابسته است، بسیار کاهش یافته است و باید برای سلامت دشت قزوین همه مسئولان و مردم با جدیت پای کار بیایند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر ضرورت استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری تصریح کرد: باید شیوه‌های سنتی آبیاری را کنار بگذاریم و به شیوه‌های نوین روی بیاوریم چرا که هدر دادن آب، از منکرهای بزرگ جامعه امروز ماست.