تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3739262
شناسه : 3739262
تاریخ :
آنر در آستانه عرضه اولیه سهام قرار دارد؛ حمایت بی‌سابقه و قوی دولت چین اقتصاد ایران: زمان زیادی تا عرضه‌ی اولیه‌ی سهام آنر باقی نمانده است و در این شرایط شاهد حمایت بسیار گسترده‌ی چین از این شرکت هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

با نزدیک‌شدن به عرضه‌ی اولیه‌ی سهام آنر، شاهد حمایت‌های بی‌سابقه‌ی دولت چین از این شرکت هستیم. بر اساس اسناد سیاستی و گفته‌های فردی مطلع، آنر از حمایت‌هایی مثل بودجه‌ی تحقیق و توسعه، معافیت‌های مالیاتی و پشتیبانی برای توسعه‌ی بازارهای خارجی بهره‌مند می‌شود.

سه سند دولتی از شهر شنژن نشان می‌دهد که آنر برای گسترش فعالیت‌هایش در خارج از چین از بودجه‌ی تحقیق و توسعه، معافیت‌های مالیاتی و پشتیبان بهره‌مند شده است. این شرکت همچنین از تیم اختصاصی در شهرداری محلی با شعار «هیچ مشکلی تا صبح فردا باقی نمی‌ماند» بهره می‌برد.

حمایت‌های ویژه‌ی دولتی از آنر، در آستانه ورودش به بازار مالی به‌احتمال زیاد جذابیت این برند چینی را برای سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد. درصورت موفقیت‌آمیز بودن عرضه‌ی اولیه‌ی سهام، شهر شنژن می‌تواند از سرمایه‌گذاری خود خارج شود.

طبق گزارش رویترز، زمانی‌ که کنسرسیوم تحت مالکیت نهادهای وابسته به شهر شنژن، آنر را از هواوی خریداری کردند، ارزش این شرکت حدود ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۳٫۸ میلیارد دلار) بود. این شرکت از اعلام جزئیات مربوط به عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود ازجمله ارزش فعلی، خودداری کرده است.

طبق اعلام دو منبع آگاه، آنر قصد دارد در بازار سهام A چین لیست شود. به‌گفته‌ی یکی از منابع، این اتفاق می‌تواند امسال یا اوایل سال آینده رخ دهد.

آنر می‌گوید غیر از حمایت‌های عادی که از اول ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) به شرکت‌ها ارائه می‌شود، هیچ‌گونه حمایت دولتی‌ای از شهر شنژن دریافت نکرده است. این شرکت همچنین اعلام کرد که اصلاحات سهامداری را در سه‌ماهه‌ی چهارم آغاز می‌کند و فرایند عرضه‌ی اولیه‌ی سهام را در زمان مناسب آغاز خواهد کرد.

بر اساس داده‌های کانالیس، آنر در بازه‌ی زمانی آوریل تا ژوئن ۲۰۲۴ (فروردین تا خرداد ۱۴۰۳)، جایگاه سوم اپل را در بازار گوشی‌های هوشمند چین گرفت.

براساس یکی از اسناد سیاستی، آنر قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ به رکورد عرضه‌ی ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند در هر سال برسد که نسبت‌ به سال ۲۰۲۳ نشان‌ از افزایش ۷۵ درصدی دارد و همچنین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۸ به جمع سه فروشنده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند دنیا بپیوندد.

تحلیلگران ازجمله توبی ژو از کانالیس، باتوجه‌به تقاضای ضعیف در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان و رقابت شدید از طرف سایر شرکت‌های چینی سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند، ازجمله هواوی، اهداف آنر را جاه‌طلبانه می‌دانند.

حمایت رسمی دولتی‌ها اهمیت فزاینده‌ی آنر را برای اقتصاد شهر شنژن نشان می‌دهد. این موضوع به‌خصوص زمانی بیشتر مهم می‌شود که بخش املاک و مستغلات که منبع کلیدی درآمدهای مالیاتی محسوب می‌شود، شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و بر وضعیت مالی دولت‌های محلی در سرتاسر کشور تأثیر گذاشته است.

اسناد دولت محلی نشان می‌دهد آنر با خروجی صنعتی به ارزش بیش‌ از ۲۰۰ میلیارد یوان (۲۷٫۶ میلیارد دلار) در جمع ۶ شرکت برتر شهر شنژن قرار دارد. طبق این اسناد، شهر شنژن در جلساتی بین رهبری خود و ادارات دولتی محلی، متعهد به ارائه‌ی حمایت‌های ویژه از شرکت‌هایی مثل آنر شد.

مقالات مرتبط:
  • مدیرعامل آنر علت عرضه‌نشدن گوشی تاشدنی اپل را شرح می‌دهد
  • آنر X60i معرفی شد؛ گوشی ارزان اندرویدی با شباهت ظاهری فراوان به آیفون

مقامات شهر شنژن می‌گویند: «حمایت از توسعه‌ی آنر برای ثبات در رشد صنعتی، صادرات و گردآوری اکوسیستم کامل زنجیره‌ی صنعتی دستگاه‌های هوشمند در شهر ما اهمیت بسیار زیادی دارد.» منبع ناشناسی که از سیاست‌های این شهر اطلاع دارد گفت: «شهر همیشه به‌دنبال حمایت از شرکت‌های بزرگ خود است، اما آنر را به‌طور ویژه‌ای حمایت می‌کند.»

اسناد دولتی نشان می‌دهند از اداره‌ی بازرگانی شنژن خواسته شده است برای کمک به گسترش آنر در شهرهای کوچک‌تر و بازارهای خارجی، پروژه‌ی تجاری ویژه‌ای ایجاد کند.

یکی از اسناد نشان می‌دهد که آنر با حمایت‌های مالیاتی و گمرکی، موفق شده ۶۰۰ میلیون یوان (۸۴ میلیون دلار) در هزینه‌های سالانه‌ی مواد اولیه و پرداخت‌های ارزی صرفه‌جویی کند و در نتیجه سود این شرکت حدود ۳۰۰ میلیون یوان (۴۲ میلیون دلار) افزایش یافته است.