تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739259
شناسه : 3739259
تاریخ :
اشتغال زندانیان شاخص فلاکت را بهبود می‌بخشد اقتصاد ایران: گرگان- معاون توسعه و مدیریت سازمان زندانهای کشور گفت: اشتغال زندانیان شاخص فلاکت را بهبود می‌بخشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله ابراهیمی، ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح کارخانه نساجی و لمینت اترک راد گلستان با مشارکت بنیاد تعاون اداره کل زندان‌های گلستان اظهار کرد: اشتغال زندانیان شاخص فلاکت را بهبود می‌بخشد.

وی بیکاری را علت اصلی ایجاد جرم و بزه کاری در جامعه دانست و افزود: با توجه به اهمیت موضوع این مورد در دستور کار مجموعه مدیران قوه قضائیه و زندان‌های کشور قرار گرفته و در همین راستا گام‌های بلندی از جمله راه اندازی مراکز اشتغالزایی برای زندانیان برداشته شده است.

معاون توسعه و مدیریت سازمان زندان‌های کشور با اشاره به اینکه نمی‌توان مسأله بزه را خارج از تغییر نگرش دانست، گفت: باید برای رفع و یا کاهش بزه در کشور تمامی مدیران به مسأله اشتغالزایی توجه داشته باشند.

وی یادآور شد: سازمان‌های زندان‌های کشور در راستای کاهش بزه و حرفه آموزی و اشتغال زندانیان دست بخش خصوصی را برای همکاری و راه اندازی بخش‌های مختلف اقتصادی می‌فشارد.

ابراهیمی اظهار کرد: مسئله اشتغال پایدار صنعت محور از اولویت‌های سازمان به شمار می‌آید. ما سعی داریم در کنار اشتغال‌های به صورت پاره وقت یک همچنین اشتغال‌هایی را به صورت پایدار در سالی که به نام جهش تولید نام گذاری شده است راه اندازی کنیم.

وی یادآور شد: با کمک بنیاد تعاون سازمان زندان‌ها توانستیم کارگاه‌های راه اندازی کنیم که در تحقق درآمد سرانه کشور و هم در تحقق درآمد زندانیان برای کمک به خانواده‌های آنها و ایجاد انگیزه و رشد در حوزه بازسازی و باز اجتماعی زندانیان به همراه داشته باشد.

ابراهیمی اظهار کرد: هوشمندسازی به ویژه در حوزه مرفوک یعنی تبدیل مراکز مؤسسه کیفری ما به دوربین‌های مدار بسته قوی از دیگر اولویت‌ها دانست.