تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3739221
شناسه : 3739221
تاریخ :
بهسازی و شاداب سازی ۱۱۰ هزار کلاس مناطق محروم در طرح شهید عجمیان اقتصاد ایران: کرج- دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش از بهسازی و شاداب سازی ۱۱۰ هزار کلاس درس مناطق محروم در طرح شهید عجمیان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ضرغام پرنیان با بیان اینکه در سال گذشته قریب ۷۰ هزار کلاس درس بهسازی و شاداب‌سازی شده است که پایلوت اصلی آن سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور بود، گفت: تقویت روحیه جهادی دانش‌آموزان از ثمرات طرح شهید عجمیان است به این دلیل امسال هم دانش‌آموزان جهادی از استان‌های مختلف کشور مدارس هدف‌گذاری شده را بهسازی و شاداب سازی می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخت و سازها در راستای رفع کمبود مدارس در کشور بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود روزانه ۸ مدرسه جدید در کشور ساخته می‌شود و برای تدریس هم در یکسال و نیم گذشته حدود ۲۰۰ هزار معلم جدید جذب شده است.

پرنیان به تلاش‌های دولت سیزدهم در زمینه توسعه خدمات و امکانات آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: طرح شهید عجمیان به برکت خون این شهید به دستاوردهای قابل توجهی در سراسر کشور منجر و در دولت سیزدهم تنها با مشارکت خیرین ۱۱ هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس هزینه شده است.

وی ادامه داد: امسال حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی دانش آموزی در طرح شهید عجمیان و سایر برنامه‌های جهادی آموزش و پرورش به کار نوسازی و بهسازی مدارس مناطق محروم سراسر کشور کمک می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته با کمک همین گروه‌های جهادی ۷۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی مدارس هزینه شد و مهمترین دستاورد آن احساس مسئولیت در دانش آموزان است.

پرنیان تاکید کرد: بر اساس سند تحول، تقویت گفتمان جهادی در میان مدیران و مسئولان مدارس، معلمان و دانش آموزان از وظایف اصلی آموزش و پرورش است و همه باید برای رسیدن به این دستاورد تلاش کنند.